Hjälp med att sätta ihop en musiklista!

Nikan

Trådstartare
Hej! Jag försöker sätta ihop en musiklista till min pappa!

Min pappa är rätt så trött på prylar som tar plats, så jag tänkte mig att sätta ihop en lista med musik från hans uppväxt, som en julklapp. Han har Spotify, så super om det går att hitta där. Han är född 1947, så tänkte mig från då och vidare närmare mot idag.

Hej! Jag försöker sätta ihop en musiklista till min pappa!

Min pappa är rätt så trött på prylar som tar plats, så jag tänkte mig att sätta ihop en lista med musik från hans uppväxt, som en julklapp. Han har Spotify, så super om det går att hitta där. Han är född 1947, så tänkte mig från då och vidare närmare mot idag.
Finns det några särskilda genrer som han tycker extra bra - eller extra illa - om?

Beach Boys brukar vara populärt, Motown, Tidig Bob Dylan. Själv älskar jag Joan Baez men hon är inte allas tekopp. Rolling Stones mindre skräniga låtar. Animals är ju klassiskt, ibland lite väl klassiskt, House of the Rising Sun är man, trots att den är fantastiskt bra, lite lätt trött på vid det här laget. Animals andra låtar är dock nästan lika bra. CCR, The Band.

Det finns otroligt mycket bra 60-70-tals musik. De var verkligen gyllen årtionden. Om du kan specificera hans musiksmak lite mer så blir det lättare med låtrekommendationer.

Personligen är väl musik från tiden jag var ca 10 år till 20 år, det jag minns och gillar mest.
Sedan gillar jag väl Beatles och musik fram till sent 90-tal i första hand.

Om han gillar sena Beatles från typ när de slutade turnera så är väl Beach Boys från motsvarande period bra, Simon & Garfunkel, borde funka. Även Beatles solokarriärer kan vara intressanta.
Jag kan tänka mig att tidigare delen av 70-talet kanske är där man i första hand skall leta.
Kanske Supertramp, kanske Electric Light Orchestra, 10CC, Billy Joel, Elton John, David Bowie, Queen, Pink Floyd. Personligen för mig fungerar även AC/DC.

Men det är inte helt enkelt, de flesta gillar väl Beatles men kanske har en annorlunda smak i övrigt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 604
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 599
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 148
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar