hjälp med att klocka på banan!?

Nosgrimma

Trådstartare
Jag ska köra ett snabbjobb på måndag och ska köra själv med klocka för första gången.

har kört snabbjobb innan och har även kört med klocka innan men jag vill vara lite extra säker så;

jag hade en tabell med sek respektive meter så att man kan "checka" så att man ligger i rätt tempo.
har någon lust att skriva hur man ska räkna ut det eller skicka den tabellen?

Tack på förhand :D / janina

Sv: hjälp med att klocka på banan!?

Vi har börjat med det där i skolan. Och jag fattar knappt någonting. Men vi räknar i alla fall såhär:

Vi kör 500 meter, och om vi kör varje 100 meter på 10 sekunder, så kommer vi till 500 meter på 50 sekunder. Och eftersom vi kör 500 meter och vi ska få ut km-tiden tar man 50 sekunder x 2. Vilket är 100 sekunder, sen tar man 100sekunder - 60 sekunder och får ut 40 sekunder. Vilket innebär att man kört 1,40-tempo.

Så 1,40 tempo är väl
10,20,30,40,50

1,30 är
9,18,27,36,45

Det är bara så vi räknar, och tiderna är på 500 meter alltså. :)
Det finns säkert dom med bättre förklaringar :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 132
Tjatter Roller: Goda Ängel - får varje natt skydda en deltagare mot att bli käk. Siarlärling - får sia varannan natt m första sian natt 1...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
22 138
Senast: Sasse
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat