Hjälp med att gömma förvaring

MissFideli

Trådstartare
Jag hyr ju i andra hand och ägarna behöll förrådet vilket gör att jag nu måste förvara min "skit" i lägenheten. Och jag har färre möbler och färre förvaringsutrymmen, vilket gör att jag har en hel del lådor. Som synes på bilden.
Men hur bäst gömma det? Hade tänkt hänga upp tyg från taket och ner, men det sket sig när det visade sig att jag måste borra för att fästa nått i dessa väggar och tak och det vill jag inte göra. Dels för att jag inte har nån borr och dels för att jag om jag hade haft inte gärna borrar då jag har en förmåga att borra snett :o
Alternativ 2 är ju att på nått vis sätta upp nån form av väggar, men det blir i mina ögon alldeles för dyrt.
Alternativ 3 är att stapla lådorna upp till taket och fästa tyget på dom. Då får jag lite utrymme bakom där jag kan förvara småsaker som jag inte har plats för heller. Men det blir j*kla krångligt om jag måste ha nått i lådorna. I dagsläget är dom förvisso uppmärkta, men ändå...
Nått annat tips?

28191435.jpg

Senast ändrad:
Sv: Hjälp med att gömma förvaring

Hmm, det var inte helt lätt med tanke på hur många kartonger det var. Antar att du redan mosat in så mycket du kan i garderober, under sängen osv?

Vad har du i kartongerna då? Om det är prylar som inte används särskilt ofta men som du ändå gärna vill ha kvar kan det kanske vara idé att hyra ett förråd någonstans?

Annars köpa garderober? Det blir visserligen inte jättebilliga lösningar, men med lite tur kan du kanske hitta garderober på blocket eller någon närliggande loppis? De går säker lätt att sälja om du inte vill ta med dem när du flyttar.

Jag tror det kan bli svårt att få det snyggt genom att bara hänga upp tyg, möjligen om du fixar någon träram att sätta det på, men jag tror ändå att det kommer att se lite lustigt ut. Man kommer ju definitivt fundera på vad du gömt för mystiska prylar där bakom! :D

Hmm, det var inte helt lätt med tanke på hur många kartonger det var. Antar att du redan mosat in så mycket du kan i garderober, under sängen osv?

Vad har du i kartongerna då? Om det är prylar som inte används särskilt ofta men som du ändå gärna vill ha kvar kan det kanske vara idé att hyra ett förråd någonstans?

Annars köpa garderober? Det blir visserligen inte jättebilliga lösningar, men med lite tur kan du kanske hitta garderober på blocket eller någon närliggande loppis? De går säker lätt att sälja om du inte vill ta med dem när du flyttar.

Jag tror det kan bli svårt att få det snyggt genom att bara hänga upp tyg, möjligen om du fixar någon träram att sätta det på, men jag tror ändå att det kommer att se lite lustigt ut. Man kommer ju definitivt fundera på vad du gömt för mystiska prylar där bakom! :D

Hyra förråd har varit en tanke, men det kostar minst 500 kr/mån och det är på tok för dyrt för mig. Försöker spara undan så mycket som möjligt för att betala ner lån för att få ett bolån på egen bostad sen.
Garderober är inget alternativ, dels för att dom inte rymmer allt jag har och dels för att jag inte kan frakta sådana själv. Har ingen som kan hjälpa mig här. Det är liksom 17 stora lådor och 7 små boklådor :o

Det behöver såklart inte se perfekt ut, men ändå så bra det går.

Har du nån bokhylla att st'lla framför kartongerna? Sedan kan man hänga ett draperi mellan den och glipan som bildas bakom? Då ser man inte skiten iallafall.

Alt en rumsavdelare?

Har du nån bokhylla att st'lla framför kartongerna? Sedan kan man hänga ett draperi mellan den och glipan som bildas bakom? Då ser man inte skiten iallafall.

Alt en rumsavdelare?

Ingen bokhylla har jag. Rumsavdelare har jag funderat på i form av hylla, men det blir lite dyrt det med. Vill helst inte lägga så mycket pengar alls eftersom det förhoppningsvis handlar om några månader innan det ska bort igen.

Det kanske låter dumt... men bara för att jag är tvungen att försöka vara till nån hjälp..

Ställ det hos dina föräldrar? i deras garage :) Eller någon kompis garage och spara bara det du kommer använda i lägenheten?

Köpa en tapetrulle och tapetsera kartongerna....? Så blir de i alla fall enhetligt.

Det kanske låter dumt... men bara för att jag är tvungen att försöka vara till nån hjälp..

Ställ det hos dina föräldrar? i deras garage :) Eller någon kompis garage och spara bara det du kommer använda i lägenheten?

Jag försökte, men det enda som fick plats i deras garage var vinterdäcken, dom kunde jag ju inte direkt förvara här hemma. Ingen kompis i krokarna tyvärr. Jo en, men han har inget garage.

Köpa en tapetrulle och tapetsera kartongerna....? Så blir de i alla fall enhetligt.

Det var en riktigt rolig idé! Kan kanske fungera? Men jag skulle inte vilja sätta mig ner och tapetsera alla de där lådorna! :p

Hade det varit hälften så mycket lådor hade jag sagt släng ett tyg över och på med en gammal bordsskiva, liksom maskera det som ett bord. Är det bara det där utrymmet som kan användas? Annars kanske det går att dela upp det i två och göra så? Fast har du transporteringsproblem med garderober så lär du ha det med bordsskivor också... Gah! Vilket knivigt problem! Och jag förstår verkligen att du inte vill ha en hög med kartonger ståendes så där...

Det var en riktigt rolig idé! Kan kanske fungera? Men jag skulle inte vilja sätta mig ner och tapetsera alla de där lådorna! :p

Hade det varit hälften så mycket lådor hade jag sagt släng ett tyg över och på med en gammal bordsskiva, liksom maskera det som ett bord. Är det bara det där utrymmet som kan användas? Annars kanske det går att dela upp det i två och göra så? Fast har du transporteringsproblem med garderober så lär du ha det med bordsskivor också... Gah! Vilket knivigt problem! Och jag förstår verkligen att du inte vill ha en hög med kartonger ståendes så där...

Ja, jag har lite svårt att frakta stora saker själv. Inget drag på bilen och bara en som kan bära.
Ett alternativ är ju att måla lådorna...
Problemet är dock då att jag inte har nånstans att gömma det som ligger ovanpå och annat smått.

Skaffa några lådor till och göm småplocket i dom.
Det som inte går att sätta i en låda gömmer du i hörnet längst in, sen målar du alt tapetserar du de lådor som är ytterst.

//Waern

Skaffa några lådor till och göm småplocket i dom.
Det som inte går att sätta i en låda gömmer du i hörnet längst in, sen målar du alt tapetserar du de lådor som är ytterst.

//Waern

Småplocket (vissa av smålådorna iaf) är saker som jag behöver hitta då och då så jag vill helst ha dom lätt-tillgängliga.

Köp några billiga hyllor typ ikeas GORM och häng nå textil på sidan mot resten av rummet.

Jag hade köpt en sånhär,
0092716_PE229439_S4.JPG

och en sånhär,
0092710_PE229408_S4.JPG
. De finns på blocket jämt i beg skick och mycket billigare (1395+ 479) än på Ikea. Samtidigt som du döljer allt får du sjukt mycket mer förvaring. :)

Jag vet inte om du hade fyllt upp under sängen. Jag hade i min förra lägenhet en plastlåda på kanske 1*1m och kanske 15cm hög. Antar den var från ikea, hjul hade den med så det var enkelt att dra fram den vid behov.

Jag vet inte om du hade fyllt upp under sängen. Jag hade i min förra lägenhet en plastlåda på kanske 1*1m och kanske 15cm hög. Antar den var från ikea, hjul hade den med så det var enkelt att dra fram den vid behov.

Vill helst inte ha nått under sängen, rummet är så litet att det blir svårt att få ihop det med en bra städning. Sen skulle det inte göra nån större skillnad heller eftersom dom inte rymmer speciellt mycket och det fortfarande skulle finnas massa lådor och annat kvar.

Jag hade köpt en sånhär,
0092716_PE229439_S4.JPG

och en sånhär,
0092710_PE229408_S4.JPG
. De finns på blocket jämt i beg skick och mycket billigare (1395+ 479) än på Ikea. Samtidigt som du döljer allt får du sjukt mycket mer förvaring. :)

Funderat på det, men dom är för djupa. Ihop med 2 rader flyttlådor + plats för att kunna flytta runt lådorna så försvinner för mycket av rummet. Funderat på Billyhyllor, men det blir för många och för dyrt.

Dom är så djupa. Det blir för stor yta av rummet som ryker om jag ska få plats med dubbla lådrader, hyllor OCH plats för mig där bakom. I så fall behöver jag nått på hjul och hyllor är svåra att sätta på hjul ju.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 482
Senast: Ajda
·
Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Trott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka