Hjälp (marsvinsfråga)

F

Fnurra

Har två små marsvin , den ena låter så fruktansvärt konstigt :( Hon andas väsande och snabbt tills det slutar i en hostning , är tyst ett tag och sedan börjar det om. Hon har även mkt torr hy , vad kan man göra åt det?

Vet inte o det är lunginflammation , hon har haft det av och till i 5-6 veckor nu. Vissa dagar hörs inget alls men andra låter hon som en tvättmaskin..

Mitt förslag är att du kontaktar en veterinär. Det kan kanske vara nån form av allergi eller nåt allvarligare. Bäst att inte vänta för länge med att kolla upp sånt.
Torr hy kan nog bero på för torrt inne, men även här bör du nog kolla med en vet. så det inte hänger ihop med hostningarna.

om de e lunginflammation så iväg me den! marsvin tåler inte att stå i drag o lunginflammation är mkt farligt för marsvin.. har haft ett marsvin som dog av de...

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar