HJÄLP! Livrädd ponny, grisar??

L

lullebulleh

Vi har skaffat grisar, alla våra hästar accepterar dom och bryr sig inte alls, alla utom min ponny. Jag vet inte vad jag ska göra för att få honom lugn. Han är helt upphetsad hela tiden. Det värsta är att grishagen är precis utanför stallet.. Jag vet inte hur jag ska få tillbaka min gamla lugna ponny.

Har ni tips? SKRIV!

Sv: HJÄLP! Livrädd ponny, grisar??

Har ni haft grisarna länge?
Om inte så kommer nog problemet lösa sig självt efter ett tag då din häst vant sig vid grisarna och insett att dom inte är farliga!
Låt hästen stå nära grisarna och bara kolla på dom.

Min häst var jätterädd för kor när jag fick hem honom, men efter att gått granne med kohagen en sommar så är det inte längre något problem.
Han vill inte nosa på korna men han är inte rädd, men om jag är ute och rider och en okänd ko flock springer mot honom kan han bli lite osäker, men långt ifrån så rädd som han var för några årsedan då han knappt kunde gå förbi en kohage:laugh:

Lycka till!!

Sv: HJÄLP! Livrädd ponny, grisar??

grisar luktar ju på ett speciellt vis som gör att de flesta hästar reagerar, kossor brukar vara enklare att vänja sig vid för dom för det är mer bara en ny sak, grisar kan det vara jobbigare med.
stod på en ridskola förrut som hade grisar, det var inte många hästar som inte reagerade. men såklart vänjer de sig mer och mer, mitt sto gick dock aldrig förbi utan att fnysa eller titta på dom sas.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25