Hjälp! jag vet inte vart jag ska börja?!

D

DuploBit

hejsan! Jag har en beagletik på 18 månader och har haft henne sen 8 veckor gammal. Dom senaste 4 månaderna så har hon börjar bete' sig konstigt. Hon är rädd för vissa människor, hon kan stå och morra ut i hallen och sen springa och gömma sig med svansen mellan benen, hon kissar på sig när hon blir rädd ibland. Jag vill verkligen kolla vad det kan bero på men vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag klämmer och känner på henne och då reagerar hon inte alls oftast eller så skriker hon rakt ut och det är olika ställen jag klämmer/hon skriker varje gång, hon skrek tillochmed rakt ut när jag tog av henne halsbandet eller gick med henne i koppel men hon reagerar inte alls när jag klämmer över ryggen eller drar huvudet åt olika håll. Hon kissar inne imellanåt också men vet inte om det är för att hon ska löpa eller inte..

nån som vet vad det kan vara för fel eller varit med om samma sak?

Jag har lånat denna användare av min kompis!:)

Mvh Linda

Sv: Hjälp! jag vet inte vart jag ska börja?!

Tyvärr så är det helt omöjligt att säga vad det kan vara, men det låter inte normalt. Börja med att ta hunden till veterinär för en grundlig koll. Det låter som att h*n har ont.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 232
Senast: GoLightly
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 805
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 171
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv