Hjälp! Jag ska på bal på slottet om en vecka men har inget att ha på mig!

Comatose

Trådstartare
Jag ska på bal på slottet i Uppsala om en vecka men vet inte vad jag ska ha på mig. Behöver lite hjälp här nu tror jag. Jag fick låna en klänning av en kompis (Tack I!) men efter att jag provat den en gång extra känner jag att den inte riktigt känns som -jag- och eftersom jag ska träffa en massa gamla vänner från förr (även en gammalgammal pojkvän ;) ) så känner jag att jag vill känna mig toksnygg och helt bekväm i det jag har på mig.

Eftersom jag innan igår inte var helt hundra på att jag skulle kunna gå hann jag aldrig beställa den klänning jag egentligen ville ha vilket var den här, fast i mörkrött:
Skaumlrmavbild2013-06-01kl210554_zps151ec419.png

Jag har mycket tuttar och höfter, men på plussidan fortfarande en existerande midja. Jag vill ha en classy balklänning och inte någon med för tunna axelband. Vill helst inte visa mina överarmar eftersom jag tycker de ser tjocka ut, men av någon anledning skulle helt axelbandslöst kunna funka. Är det någon som har något tips om var jag kan hitta MIN balklänning i veckan? Jag bor i Stockholm, om det är till någon hjälp.

Hilfe bitte! :nailbiting:

Sv: Hjälp! Jag ska på bal på slottet om en vecka men har inget att ha på mig!

Kan ju passa på att slänga ut en fråga angående var man gör av håret när man har en lugg på utväxt?!

Jag brukar sätta upp luggen med små klämmor såhär typ, men det känns som en trist lösning på en festfrisyr (så ser jag ju JÄMT ut!):
39930_418546302815_6462036_n_zps22a51666.jpg

och just det, numera är jag ljushårig:
62186_10151279468417816_1384946575_n_zps979e309d.jpg

Håret kanske du kan göra en variant av vad du brukar ha, typ såhär?
parishilton.jpg

Klänning kan jag inte hjälpa med, bor inte i området :p (men gillade modellen!) kanske in på brudbutiker och kolla på tärnklänningarna? Om dom går att hyra :)

Hmm, snyggt! Ska kolla om det funkar, min lugg är kortare nu är på bilden (varför envisas jag med att klippa lugg varenda gång den precis har växt ut?!) :crazy: Egentligen hade jag tänkt sätta upp håret i en sned knut, typ såhär, men det kanske går att kombinera dem utan att det ser för knäppt ut?
knut8_zps003f6e1c.jpg

Då kanske det skulle kunna se ut ungefär såhär?
flata_zpsbf746909.jpg

Senast ändrad:

Okej först, satan i gatan vad snygg du är!

Sen då, hur mycket får klänningen kosta? Jag vill också gå på baaaaaaaaaal :D

Men du, vad snällt sagt, du gjorde min kväll! :)

Kunde man hålla sig kring 2000:- är jag tacksam men 3500:- är min absoluta smärtgräns och då kommer jag antagligen också att få gifta mig och begravas i klänningen för att det ska vara ekonomiskt försvarbart... :meh:

:)

Efter lite googlande inser jag att det är på riktigt skitsvårt att hitta balklänningar med lite ärm för typ 2-3000 kr... Eller balklänningar över huvud taget! By Malina har jättefina ärmlösa, riktigt klassiska långklänningar men de ligger på 3880 kr! Jag vet att det ligger en "balklänningsaffär" på Norrmalmstorg, samma sida som Massimo Dutti, har dock ej koll på priser. Annars brukar man kunna hitta saker i till exempel Södertälje där det bor mycket syrianer - de har en stark tradition av att klä upp sig till bröllop och grejer och därför finns många sådana affärer!

Men hyr en klänning då, du bor i ett område som har massor av ställen som hyr ut.

Håller med Boj, det är ju ett sätt att få en riktigt fin klänning utan att behöva ruinera sig. Plus, hur ofta får man egentligen användning för en sådan klänning? Då är det kanske smartare att hyra... Samtidigt som det ju är KUL att äga sin egen riktiga balklänning!

Jo, jag funderade på det, men det verkar kosta lika mycket som minst en halv klänning kostar att köpa och då köper jag hellre en att kunna ha även nästa bal.

Wait wait wait, nu hittade jag den här: http://www.bymalina.com/product.html/santorini-mixed-4?category_id=8 Finns kvar i medium, kan det vara något? Annars tror jag By Malina finns i Sturegallerian.

Ps. Man kan ha en lite bolero/sjal/kavaj om det inte känns helt bekvämt med ärmlöst :)

Jag älskade verkligen färgen på den där, den var supervacker! Tyvärr tror jag att modellen sitter lite fel på mig, det blir liksom för mycket bröst med den där ringningen...

Jag tror att området kring Sturegallerian är över min prisklass faktiskt, jag pluggar fortfarande och har inga pengamängder att lägga på klänning nu. Dessutom kostade balbiljetten en tusenlapp (hello pasta/ketchup... :p) så nu har jag inte så mycket kvar! Södertälje och syrianer var ett bra tips, även om mina fördomar om syrianer säger mig att de gillar mer bling på sina klänningar än jag gör. Generellt... Men jag kan ha fel! Ska kolla upp det där...

Jo, jag funderade på det, men det verkar kosta lika mycket som minst en halv klänning kostar att köpa och då köper jag hellre en att kunna ha även nästa bal.

Från 400 kr och uppåt hos JJs te x, tycker inte jag är så dyrt.

Jag är också student, så jag förstår läget! Tyckte den där var så praktisk eftersom den var på 50% rea haha :P

Syrianklänningarna kan absolut ha mkt bling, MEN det finns även mer "klassiska" varianter! Jag tycker absolut du ska kolla upp det, för det brukar vara hyfsade priser också.

Från 400 kr och uppåt hos JJs te x, tycker inte jag är så dyrt.

Vet tyvärr inte vilket ställe du pratar om och en googling leder mig till en onlinebutik, har du lust att skicka länk i pm? :)

Jag är också student, så jag förstår läget! Tyckte den där var så praktisk eftersom den var på 50% rea haha :P

Syrianklänningarna kan absolut ha mkt bling, MEN det finns även mer "klassiska" varianter! Jag tycker absolut du ska kolla upp det, för det brukar vara hyfsade priser också.

Will do! Du råkar inte ha namn på någon butik?

JJs Hous kan du googla. Finns säkert andra mindre också, men där har jag hyrt och gillade utbudet och priserna. De har rea mellan varven även på hyresbiten.

Om du kan tänka dig begagnat så finns en hel radda på Bl*cket

Då spar du ju pengar.

JJs Hous kan du googla. Finns säkert andra mindre också, men där har jag hyrt och gillade utbudet och priserna. De har rea mellan varven även på hyresbiten.

Ja precis, det leder bara till en onlinebutik? De verkar inte finnas i Sverige utan man beställer klänningen från (namn på land som jag inte vet här) med en leveranstid därefter. Kollar jag på fel JJs house?

MK Mode! Ligger precis bortanför gågatan, så väldigt nära centrum. Tror även det finns en inne i Kringlan-varuhuset :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en fobi, som jag levt med mer eller mindre så länge jag kan minnas. Det är något jag är van vid att leva med, och som jag nog...
2
Svar
26
· Visningar
1 955
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 402
Senast: Fibusen
·
Äldre Den 17/6 ska jag gifta mig i all hemlighet och hast (ni som känner mig IRL får gärna hålla den här informationen för er själva), och jag...
Svar
13
· Visningar
2 292
Senast: ztsu
·
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 127
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar