K
Kesella
Nu har det krånglat till sig. Vårens träning har gått som på räls. Har haft hästen skodd med guldskor med fasta brodd + sulor . I förra veckan blev han skodd med vanliga skor utan sulor. var ute en tur dagen efter. Sen hade han vilodagar i helgen. I måndags blev det lite longering, allt var ok. tisdag morgon halt och varm i en hov... Hovslagaren var ute och hittade en liten sten mellan skon och hoven. tog bort den men la även på sulor igen. Nu har det gått två dagar han är fortfarande varm och markerar. Hovslagaren kännde igenom hoven med visitertång och hittade ingen böld el så. Vad ska jag göra??? Hovslagaren är superbra på att komma så fort jag behöver, kanon på att ta hästen samt har ett hyfsat bra pris. MEN han lämnar gärna tårna lite långa vilket jag påpekat och det känner ni väl igen hur en del hovslagare reagerar när man påpekar ngt... blir lite sura och tvära. Nu har jag sett att min häst även har fått en hel del små sprickor i hovarna och jag är rädd för att det beror på att han gått med för långa tår. Någon som har samma erfarenhet? Eller har det med vädret att göra från snö till lera? tacksam för alla tips! Jag kanske ska tillägga att jag dagen innan upptäckten av hästan betalade anmälningsavg till vårens första efterlängtade tävling samt löste licens.....är det inte så jävla typiskt!!!!