Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Fick träffa världens otrevligaste sköterska som tyckte att "man kan ju blöda av helt normala anledningar, vi kan inte hjälpa dig här" så nu sitter jag i vänthallen utanför och gråter och vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Nu skiter jag i det här.

:cry::cry::cry:
Men vilket trist bemötande! Kan folk i vården inte bara fatta att NEJ det här känns inte normalt för mig, och att man vill bli ordentligt undersökt? Du är himla modig som har tagit dig dit i alla fall. Har du någon som kan komma och stötta dig? Kanske pröva igen om en stund? :(
 
Fick träffa världens otrevligaste sköterska som tyckte att "man kan ju blöda av helt normala anledningar, vi kan inte hjälpa dig här" så nu sitter jag i vänthallen utanför och gråter och vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Nu skiter jag i det här.

:cry::cry::cry:

Men hade du inte ont också?
 
Fick träffa världens otrevligaste sköterska som tyckte att "man kan ju blöda av helt normala anledningar, vi kan inte hjälpa dig här" så nu sitter jag i vänthallen utanför och gråter och vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Nu skiter jag i det här.

:cry::cry::cry:
Fan!

Nu skulle du ha behövt mig hos dig. Jag tar aldrig ett otrevligt bemötande utan att ifrågasätta det och gå igenom det. Direkt, på plats och utan att ens vara otrevlig tillbaka.

Och nej! Snälla skit inte i det, du är ju där nu, snälla försök att hugga tag i en annan sköterska?!
 

Försök prata med dom igen och tryck på att du har ont. Jättemärkligt bemötande. En gång jag sökte kvinnokliniken (ej akut) pga magsmärtor (hade på ett annat sjukhus fått veta att jag hade några cystor) sa en sur sköterska "det går mycket magsjuka nu" :banghead: Man brukar märka om man blir magsjuk, tänkte jag.
 
Fick träffa världens otrevligaste sköterska som tyckte att "man kan ju blöda av helt normala anledningar, vi kan inte hjälpa dig här" så nu sitter jag i vänthallen utanför och gråter och vet inte riktigt var jag ska göra av mig själv. Nu skiter jag i det här.

:cry::cry::cry:
Men allvarligt vad är det för fel på folk :rage:

Du kan ta det via den vanliga akuten som skickar dig vidare. Även en närakut brukar kunna hjälpa till.
 
Fy vilken otur du haft med alla sköterskor! Prova igen, ge dig inte! Det är INTE normalt att blöda och ha ont som du verkar ha, även om det kan vara något ofarlig. I värsta fall är det inte alls ofarligt!
En kompis till mig blev inte tagen på allvar när det gällde liknande smärtor (utan blödning dock tror jag, men inte säkert), det slutade med att hon fick operera bort ena äggstocken pga cystor. Äggstocken hade kunnat få vara kvar om dom hade lyssnat i tid och inte skickat runt henne/hem henne i flera dagar då dom hann växa till sig snabbt..
 
Så behandlar man inte en patient som söker vård och hjälp!:rage:

Som jag uppfattar det så är inga blödningar utom mens, normala och skall undersökas oavsett vad anledningen visar sig vara.

Sitt kvar och ta ett djupt andetag, hugg tag i någon annan, tryck på att du har ont i tillägg till själva blödningen och ge inte upp.

Stor kram:heart
 
Har gått därifrån nu. Måste ta mig hem och sova. Är helt dränerad.

Snälla, åk inte hem. Inte än.

Ta en paus? Gå och ät någonting och försök vila dig en stund, men gå sen tillbaka.
Nu när du är på plats, och på rätt plats. Jag förstår att du inte orkar, men försök att orka lite till?

Du är så modig, så otroligt modig. Att göra det man inte kan eller vågar, det är det modigaste man kan göra.

Och tryck på att du har ont, för det har du ju. Då får du komma in.
 
Vad är det med vården när det gäller kvinnor och blödningar??
Blödning fast man inte har mens - heeelt noormaaalt.
Blödning under graviditet - heeelt noormaaalt.


Till ts - du har varit jätteduktig som tagit dig dit! Stor eloge till dig.
Kanske finns nån bukefalist som kan komma och prata för dig men som ju självklart kan vänta utanför vid undersökning.
 
Är påväg hem nu. Det rinner ur mig (ursäkta) och jag klarar inte att gå runt mer. Är helt matt och dränerad både fysiskt och psykiskt. Vill bara hem.
 
@ztsu: Men vad är det för jävla fel på en del ssk?! :rage:

Jag förstår att du vill hem men så här går det ju inte att ha det. Något är ju bevisligen fel och du behöver få hjälp. Kan du inte låta någon hjälpa dig när du lugnat ner dig lite? Bukefalist eller anhörig? Vi är ett gäng här som definitivt kan vara väldigt jobbiga om det behövs :D

Jag säger som @skuggi, jag har god lust att åka ner och skjutsa in dig till akuten och inte ge mig förrän du träffat en läkare!

*stor kram*
 
Är påväg hem nu. Det rinner ur mig (ursäkta) och jag klarar inte att gå runt mer. Är helt matt och dränerad både fysiskt och psykiskt. Vill bara hem.

Det här är så jäkla sjukt! Jag förstår inte hur de tänker?! Det rinner blod ur dig, du har ont och livmodertappen är väldigt annorlunda mot hur den brukar vara - och de tycker att det är helt normalt?
Jag vet inte ens vad jag ska säga. Herregud!!

Stor peppkram till dig i alla fall, du är grym som tog dig dit! Har du möjlighet att åka in till den närmre gynakuten ikväll? Så här kan du bara inte ha det.
 
@ztsu
Jag förstår att du är trött och less och förtvivlad - verkligen. De har betett sig för jävligt mot dig.

Om du orkar och när du orkar, PMa mig dina uppgifter och vilka sjukhus som är aktuella så ringer jag dem. Det är inget besvär alls och jag är världsbäst på att styra upp saker på telefon.

Jag tar hemskt gärna den info du har om idag också så kan jag ringa och fråga dem vad i hela friden de har för rutiner och bemötande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 383
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 364
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Sedan ungefär ett halvår tillbaka har min mens blivit mer besvärlig med mer smärta och att det är mer utdraget. Under många år har jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 676
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp