Magiana
Trådstartare
Jag har alltid varit tjock och alltid fått kämpa för normalvikten.Ja, det händer många märkliga saker. Lägg till viktuppgång och oförmåga att tappa vikt på samma sätt som tidigare....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid varit tjock och alltid fått kämpa för normalvikten.Ja, det händer många märkliga saker. Lägg till viktuppgång och oförmåga att tappa vikt på samma sätt som tidigare....
När jag läser på kvinnoklinikens hemsida står detJag hade nog vänt mig till någon gynekologisk motragning istället för vc. Vc kan väl generellt typ ingenting om sånt här och iaf där jag bor kan man söka själv till gyn/kvinnoklinik utan remiss eller liknande.
Bättre att du söker till gynmottagning så de kan göra gynekologisk undersökning, kolla med ultraljud och även ta cellprov.
Har du haft cystor?
Jag har haft en del cystor i perioder och då ökar mina smärtor till något extremt. För min det har det alltid varit ofarliga cystor men omt som fan gör det..
När jag läser på kvinnoklinikens hemsida står det
"Till oss kan du vända dig med alla förekommande frågor rörande gynekologiska problem och funderingar. Du behöver ingen remiss för att få komma till Kvinnokliniken, men det finns en överenskommelse med primärvården om vilka tillstånd som i första hand bör handläggas på vårdcentral. Dit hör t ex enkla urinvägsinfektioner, lindriga buksmärtor och besvär med flytningar/klåda."
Jag tolkar det som att det här hör hemma på VC.
Jag har aldrig haft cystor.
Så hade inte jag tolkat det. Du har väl varken uvi, lindriga buksmärtor eller klåda?När jag läser på kvinnoklinikens hemsida står det
"Till oss kan du vända dig med alla förekommande frågor rörande gynekologiska problem och funderingar. Du behöver ingen remiss för att få komma till Kvinnokliniken, men det finns en överenskommelse med primärvården om vilka tillstånd som i första hand bör handläggas på vårdcentral. Dit hör t ex enkla urinvägsinfektioner, lindriga buksmärtor och besvär med flytningar/klåda."
Jag tolkar det som att det här hör hemma på VC.
Jag har aldrig haft cystor.
Jag tänker att jag kanske är lite pipig och överkänslig? Någon annan hade kanske tyckt att smärtorna var lindriga, men jag är ju smärtkänslig.Så hade inte jag tolkat det. Du har väl varken uvi, lindriga buksmärtor eller klåda?
Jag tolkar det som att dina problem hör till kvinnokliniken.
Jag tänker att allt som kräver gynundersökning hör till kvinnokliniken. Ska man lägga sig i gynstol så ska det ju iaf vara en gynekolog där som har kompetens att göra undersökningen.
Jag tycker att du åtminstone ska ringa till kvinnokliniken. Du är ju orolig eller funderar på det- annars skulle du inte starta tråden.Jag tänker att jag kanske är lite pipig och överkänslig? Någon annan hade kanske tyckt att smärtorna var lindriga, men jag är ju smärtkänslig.
Jag tänker att jag kanske är lite pipig och överkänslig? Någon annan hade kanske tyckt att smärtorna var lindriga, men jag är ju smärtkänslig.
Ja, jag kan ringa dit. De kan ju ge besked om var jag hör hemma.Jag tycker att du åtminstone ska ringa till kvinnokliniken. Du är ju orolig eller funderar på det- annars skulle du inte starta tråden.
Sant. Men det är lite skämmigt att vara klen.Fast man måste ju utgå från sig själv och inte från vad andra kanske, eventuellt hade tyckt.
Fast har man ont så har man, inget klent i det.Ja, jag kan ringa dit. De kan ju ge besked om var jag hör hemma.
Jag tycker situationen mest är jobbig när jag har ont så pass länge och ofta. Och så är jag orolig över de eventuella följderna av smärtan. Det blir ju inte bättre av att det hela skapar ångest och jag får gå omkring och andas för att försöka slappna av.
Sant. Men det är lite skämmigt att vara klen.
Är mensen så pass besvärlig nu hade jag övervägt att äta p-piller eller minipiller utan uppehåll så att du slipper mensen.Ja, jag kan ringa dit. De kan ju ge besked om var jag hör hemma.
Jag tycker situationen mest är jobbig när jag har ont så pass länge och ofta. Och så är jag orolig över de eventuella följderna av smärtan. Det blir ju inte bättre av att det hela skapar ångest och jag får gå omkring och andas för att försöka slappna av.
Sant. Men det är lite skämmigt att vara klen.
Det är ju en idé. Minipiller tål jag.Är mensen så pass besvärlig nu hade jag övervägt att äta p-piller eller minipiller utan uppehåll så att du slipper mensen.
Jag tycker oavsett att du ska söka till kvinnokliniken. Har man problem med mens, smärtor, ägglossning osv så ska man söka hjälp hos gynekolog, inte någon allmänläkare.Jag tänker att jag kanske är lite pipig och överkänslig? Någon annan hade kanske tyckt att smärtorna var lindriga, men jag är ju smärtkänslig.
Det finns barnmorska på VC så det är väl denne som får ta de lindriga gynekologiska fallen.Jag tycker oavsett att du ska söka till kvinnokliniken. Har man problem med mens, smärtor, ägglossning osv så ska man söka hjälp hos gynekolog, inte någon allmänläkare.
Ja men en barnmorska har ju inte samma kunskaper som en gynekolog.Det finns barnmorska på VC så det är väl denne som får ta de lindriga gynekologiska fallen.
Men jag ringer till kvinnokliniken i alla fall och hör med dem.
Jag fick en tid på kvinnokliniken nästa vecka.Ja men en barnmorska har ju inte samma kunskaper som en gynekolog.
Gör det!
Jag har faktiskt ingen aning.@Magiana Vet du om det var pga myom som din mamma fick ta bort livmodern? Berätta det för gyn isåfall, det kan nog vara ärftligt. Och kan mig veterligt ge de symtom du har.