Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Är 99,9% säker på att jag inte varit gravid. Gjorde ändå ett graviditetstest igår (som var negativt) för att utesluta just missfall.
När man fått ett tidigt missfall, försvinner graviditetshormonerna ur kroppen väldigt snabbt. Jag fick ett tidigt missfall men ett graviditetstest hos läkare visade negativt, trots att det togs nästan genast. Även ett tidigt missfall ger kramper och obehag. Så, om det finns den minsta lilla möjlighet, kan detta vara svaret?

Men självklart ska du få hjälp att reda ut vad det handlar om!!
 
Förlåt, jag såg först nu ditt inlägg om bemötandet du fick av sköterskan. Så otroligt otrevligt och oprofessionellt!! Jag blir riktigt arg. SJÄLVKLART ska du ha hjälp nu!!!
 
Men fy tusan! Även om det kan finnas normala orsaker till en blödning så bör den väl tas på allvar? Om inte annat för att lugna patienten. Kan ju iofs vara det sköterskan försökte göra, men uttryckte sig klumpigt...
Märker man att patienten INTE blir lugnad av beskedet så bör man nog förklara lite närmare och se till att denne känner sig bekväm
 
Herregud vilken otur du haft med sköterskor!!! :rage:
Att det är möjligt!! Båda dessa ssk borde anmälas. :banghead:

Klart att det inte är normalt, fattar inte hur de kan avvisa dig. Ta emot Niphredils erbjudande om att ringa för dig eller låt någon bukefalist som bor i närheten få följa med dig. Även om du inte känner för att träffa nya människor i nuläget behöver du någon som kan ge dig stöd och snacka för dig. :heart
 
Nej, efter ett missfall är man ju inte längre gravid. Ville bara skriva att det är en möjlig orsak till extra blödningar...

Fast kroppen fattar ju inte så fort, och hormonerna försvinner ju inte ut kroppen pang poff.

Fast nu svarade någon annan att det kan vara så att när missfallet kommer har nivåerna sjunkit under mätbara nivåer. Så man kan tydligen inte lita hundra på test ändå.
 
Alltså jag blir helt bestört å vårdens vägnar. Det här är FÖR bedrövligt.
Det är ju helt oförståeligt att man inte hellre kollar en gång för mycket, än en gång för lite.

TS, håller tummarna för att allt går vägen för dig till slut!
 
Det tar ofta ett tag efter ett missfall innan hormonerna gått ur kroppen. Inte ovanligt med så lång tid som två veckor. Under den tiden kan man fortfarande testa positivt på graviditetstest. Jag vet av erfarenhet.
Jag säger samma sak, men också helt tvärtom. Jag visste att jag var gravid, alla symptom visade på det, trots det visade 3 st test negativt. Jag fick missfall och enligt läkaren så var det någonting fel från början eftersom hormonerna visade fel. Men på deras specialtest på sjukhuset visade det sig att jag varit gravid.
 
Fy fan, så arg jag blir rent ut sagt. Hur kan sådana människor få jobba inom sjukvården?! När du samlat lite ny kraft så låter ju @niphredil 's erbjudande väldigt bra. Såhär ska det inte få gå till och du ska få den hjälp som behövs. Stor kram!
 
Jag säger samma sak, men också helt tvärtom. Jag visste att jag var gravid, alla symptom visade på det, trots det visade 3 st test negativt. Jag fick missfall och enligt läkaren så var det någonting fel från början eftersom hormonerna visade fel. Men på deras specialtest på sjukhuset visade det sig att jag varit gravid.
Har haft ett liknande. Tog en vecka efter beräknad mens innan jag testade positivt och det var svagt. Övriga 2 har varit tydliga positiva tester. Några dagar senare började det blöda och nästan omgående var testet negativt vill jag minnas. Hade jag börjat blöda innan det hade jag förmodligen varit helt ovetande. Däremot ska inte ts gå runt utan att kollas av läkare. Helt vansinnigt av vården. Trodde inte ssk fick skicka hem folk utan att läkare gjort bedömning.
 
TS, jag tycker du ska ge dig själv världens största kram. :heart Att möta sin fullständiga skräck kräver mod och energi. Det är få som orkar och kan. Så, även om du fick ett skitbemötande (:devil: till det)...försök se det som att du faktiskt har gjort något skitbra för dig själv. Du HAR mött din värsta fiende, du HAR varit där. :)

All cred.

:heart
 
Däremot ska inte ts gå runt utan att kollas av läkare. Helt vansinnigt av vården. Trodde inte ssk fick skicka hem folk utan att läkare gjort bedömning.
Jag är lite av samma åsikt och jag med alla mina missfall har varit i väldigt nära kontakt med gynakuten på Sahlgrenska och har bara blivit väldigt bra bemött, oavsett tid på dygnet jag kommit in.

Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.
 
Jag är lite av samma åsikt och jag med alla mina missfall har varit i väldigt nära kontakt med gynakuten på Sahlgrenska och har bara blivit väldigt bra bemött, oavsett tid på dygnet jag kommit in.

Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.

Men alltså... Om det finns minsta lilla chans för att TS INTE ljuger så är det du gör just nu jävligt dåligt. Om jag plötsligt hade börjat blöda och det eventuellt kan vara cancer så hade jag varit skiträdd. Lägg på rädslan för undersökning på detta, och sedan skräcken när sjukvårdspersonalen inte tror dig. Då är nog dina hintar om att TS ljuger det absolut sista man vill höra :(. Det enklaste är väl bara att behålla den typen av tankar för sig själv?
 
Nu är jag hemma igen och har fått i mig en kopp te. Nu ska jag försöka sova en timme eller två. Har ont i magen och känner mig liksom trött i hela kroppen, nästan som när man har influensa ni vet?

Har funderat på det här med missfall. Kan det kanske vara det trots allt? Allt talar ju emot; min kille har inte kommit i mig en enda gång sedan förra mensen och enligt min kalender hade jag ägglossning 21/1 och jag började blöda 25/1 (på så få dagar har väl ägget knappt ens hunnit fästa, om det nu mot förmodan skulle ha befruktats av någon krigarförsatsspermie?), men ändå? Konstigare saker har ju hänt antar jag. Grav.testet visade ju dock negativt mindre än ett dygn efter att jag börjat blöda.

Ni är flera som har erbjudit er att följa med mig in, och jag funderar på att faktiskt tacka ja till det erbjudandet. Så OM det är någon av er i närheten (Falköping/Skövde) som skulle kunna tänka sig att åka med mig in till KSS ikväll och vara min röst (för jag suger uppenbarligen på det själv) och support så kan ni väl skicka ett PM? Är för trött för att läsa tillbaka i tråden och skicka PM själv nu :heart
 
Jag är lite av samma åsikt och jag med alla mina missfall har varit i väldigt nära kontakt med gynakuten på Sahlgrenska och har bara blivit väldigt bra bemött, oavsett tid på dygnet jag kommit in.

Nu sitter vi alla framför en skärm och har egentligen ingen aning om vad som har hänt, så det är ingen idé för någon av oss att hetsa upp oss över en kass vård. Väljer man att tro på TS så är det väldigt tragiskt att bli hemskickad, men det har hänt tidigare att folk har ljugit på Buke av diverse anledningar. Tyvärr.

Men ÅH, tack för den :cry:
 
Nu är jag hemma igen och har fått i mig en kopp te. Nu ska jag försöka sova en timme eller två. Har ont i magen och känner mig liksom trött i hela kroppen, nästan som när man har influensa ni vet?

Har funderat på det här med missfall. Kan det kanske vara det trots allt? Allt talar ju emot; min kille har inte kommit i mig en enda gång sedan förra mensen och enligt min kalender hade jag ägglossning 21/1 och jag började blöda 25/1 (på så få dagar har väl ägget knappt ens hunnit fästa, om det nu mot förmodan skulle ha befruktats av någon krigarförsatsspermie?), men ändå? Konstigare saker har ju hänt antar jag. Grav.testet visade ju dock negativt mindre än ett dygn efter att jag börjat blöda.

Ni är flera som har erbjudit er att följa med mig in, och jag funderar på att faktiskt tacka ja till det erbjudandet. Så OM det är någon av er i närheten (Falköping/Skövde) som skulle kunna tänka sig att åka med mig in till KSS ikväll och vara min röst (för jag suger uppenbarligen på det själv) och support så kan ni väl skicka ett PM? Är för trött för att läsa tillbaka i tråden och skicka PM själv nu :heart
Säger du att du har funderingar på missfall trots allt så kommer du säkert in direkt. Tycker det är dåligt att de inte tagit dig på allvar.
All lycka till!
 
TS jag har tyvärr också en del dåliga erfarenheter av kvinnokliniker. Att kvinnor känner smärtor i underlivet anses tillhöra rollen som kvinna och en riktig kvinna ska inte klaga över den typen av smärtor. Just därför tycker jag att du ska ha med dig någon som kan stå upp för din rätt till vård. Du förtjänar en undersökning och smärtlindring precis som alla andra människor!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 383
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 364
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Sedan ungefär ett halvår tillbaka har min mens blivit mer besvärlig med mer smärta och att det är mer utdraget. Under många år har jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 676
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp