A
AndreaV
Har en islänning på snart 6 år som inte passar ihop med sadeln jag hade på min förra islänning. Sadeln är en Kentaur Electra 17" XW som passade min förra häst som var lätt överbyggd med kraftig bog och bred rygg (även han islänning). På denna häst glider den dock fram eftersom han ännu är lite klen fram (i jämförelse med den förra) för att kunna hålla kvar den utan att den glider och hindrar bogbladet från att röra sig fritt.
Han har kort bred rygg och inte alltför hög manke och, som sagt, inte fullt utvecklad bog än. Vet någon vilken typ av sadel eller sadelmärke som skulle kunna passa honom som har en liknande häst? Vågar inte köpa en sadel själv via internet för att sen upptäcka att även den glider fram, och skulle behöva lite bakgrundscheck innan jag kollar med en sadelutprovare.
Supertacksam för svar!!
Han har kort bred rygg och inte alltför hög manke och, som sagt, inte fullt utvecklad bog än. Vet någon vilken typ av sadel eller sadelmärke som skulle kunna passa honom som har en liknande häst? Vågar inte köpa en sadel själv via internet för att sen upptäcka att även den glider fram, och skulle behöva lite bakgrundscheck innan jag kollar med en sadelutprovare.
Supertacksam för svar!!