Vi skaffade för ca 11 veckor sedan en liten chihuahua valp (hane) som nu är 5 månader gammal. Han är världens snällaste och så lättlärd och lydig, helt underbar Jag hade som en tanke att han kanske skulle behöva en liten kompis då han vissa dagar skulle behöva vara själv ca 5 timmar när min man och jag jobbar båda två samtidigt och barnen är i skolan. Vi fick erbjudande att ta hans kullbroder för ca 1 vecka sedan och i början fungerade allt så fint men nu drar sig vår första valp undan och är väldigt låg och tyst inte alls så sprallig & glad som han var förut. Nya valpen är så go och fin men absolut mer robust och framåt och tar för sig mycket. Vi känner att då vi fortfarande har den nya valpen på prov att vi helt enkelt ska lämna tillbaka honom eller är vi för snabba? Jag saknar min lilla busiga, glada och härliga kille och det oroar mig att han är så låg Nya valpen vill gärna ta hans bädd, leksaker, matskål osv (fast vi har dubbelt av allt!!) Vår lilla raring kanske är en ensamhund och trivs med bara oss som sin familj och inte behöver något hundsällskap som var mer min tanke
Tips och råd mottages tacksamt
Tips och råd mottages tacksamt