Hjälp, hur ska jag göra med kudde?

feel

Trådstartare
Min bejbis vägrar ligga på rygg och sova, hon rullar över på sida hela tiden. Hur gör jag med kudde då? Har en lite fluffigare kudde som är tänkt att ha när de sover på rygg, törs jag ha samma när det är så stor risk att hon lägger sig på sida?

Sv: Hjälp, hur ska jag göra med kudde?

Jag skulle inte ha vågat ha en fluffig kudde när bebis vänder sig på sida ( rätt vad det är vänder hon sig helt ).

Helt utan eller ska jag leta efter någon plattare variant? När hon sover i våran säng är hon utan kudde.

Jag skulle ta bort den helt. Dom rekommenderar ju att man tar bort den när barnet vänder på sig.

Vi började inte med kudde försen sonen var runt 1 år.

Jag skulle kört på en tunn kudde, vi har haft från Rätt Start och använt dem både när barnen legat på rygg och på mage.

Kudde rekommenderas nämligen för att minska risken för platt huvud.

Min yngsta ville ligga på sidan redan efter några veckor och vi la henne därför så också, är man orolig de ska vända runt kan man rulla en handduk och lägga intill bröstkorgen.

*kl*

Jag tog bort den, ska kika imorgon om jag hittar någon plattare kudde. Iofs så ligger hon ju mjukt hela dagarna när jag har koll på henne, så huvudformen borde väl "jämna ut sig"?

Redan på BB valde sonen att sova på sida, ryggläge har han aldrig gillat och vi hade därför inte kudde till honom som bebis. Alls. Nu är han 22 månader och vägrar fortfarande kudde. :o Fin form på skallen, som du säger så sover de ju ofta på mamma/pappa/mjuk kudde på dagarna så risken för platt huvud tror jag är överdriven.

Grattis förresten, hade missat att du fött! :)

Vi körde utan kudde och sidoläge när sonen var liten. Rullade ihop en handduk och lade intill kroppen; både framför och bakom så att han inte skulle kunna rulla över på mage.

*kl*

Jag tog bort den, ska kika imorgon om jag hittar någon plattare kudde. Iofs så ligger hon ju mjukt hela dagarna när jag har koll på henne, så huvudformen borde väl "jämna ut sig"?

Vi körde utan kudde på nätterna. Vek ihop en fleecefilt och hade under lakanet i början men struntade i det efter ett tag. Som du skrev, på dagtid när man har koll kan dom ju ligga på mjuk kudde...

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 044
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 357
Senast: Blyger
·
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 305
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar