Hjälp! Hur gör man?

Tojjan

Trådstartare
Jag har ett 14årigt sto som jag vill betäcka. Hon har gröna papper, Stanford-Any Questions och har haft ett föl tidigare. Jag tävlar henne 120, hon har gått 130 med tidigare ägare.

Jag vill gärna ta föl på henne i vår, nästa vår. Men jag är en riktig nybörjare på det här.

Hur mycket kostar det? Hur funkar det med försäkring om betäckningen inte går vägen första gången? Språngavgifter skiftar antar jag men vad blir det mer för kostnader utöver?

Hur mycket kan man rida ett dräktigt sto, kan hon stå kvar där jag har henne uppstallad?

Något mer jag bör tänka på? Tilläggas bör att jag gärna vill ha gröna papper även på fölet:)

Förslag på hingstar kanske? Hennes tidgare föl är efter Hip Hop
Hon är en jättebra tävlingsindivid men väldigt het på hinder, märks att Stanford är pappa för hon är lite knasig:P Skulle gärna tunna ut henne lite och bättra på gången en aning :)

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 016
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 654
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka