Hjälp, hunden har fått feber!

fleur

Trådstartare
Vår tvååriga Greyhoundkorsning har 40 graders feber och är hängig, inga andra symptom. Vågar vi vänta med att åka till kliniken tills de öppnar imorgon?
Idéer på vad det kan vara?

orolig matte:(

Sv: Hjälp, hunden har fått feber!

Jag hade ringt jourveterinären och rådfrågat.

Har nu ringt Helsingborg och de tyckte att vi kunde avvakta. Hon har ätit och druckit om än bara lite.
Kanske har hon blivit fästingbiten?

Ger inte lunginflammation mer symptom än bara feber?
Känner mig helt "lost" på detta. På hästsjukdomar/skador är jag tyvärr expert.:crazy:

Hur har det gått? Just feber kan vara symptom på i princip vad fan som helst, tyvärr. Har man bara symptomet feber att gå på är det omöjligt att säga vad det är. Dessutom kan hundar vara väldigt duktiga på att dölja saker som smärta m.m. vilket såklart gör det svårare både att själv se symptom och veta vad hunden drabbats av.

Febern började sjunka redan igår, vid midnatt ville hon både äta och dricka. Idag är hon som vanligt. Himla skumt. Skall prata med "min" veterinär iallafall tror jag.

Bl.a. de fästingburna sjukdomarna brukar kunna börja med en febertopp som symptom, så ett besök hos vet. för en koll av ev. infektioner vore nog på sin plats.

/Swat

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 317
Senast: Sirap
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka