Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Piraja skrev:Det är bra att hästen är kollad av vet men det behöver troligen kompletteras av en ET eller massör.
Det jag läser ut av din hästs beteende är att den inte är stark nog än. Det blir för övermäktigt för den att klättra och galoppen är lika krävande. Skritt jobba mer, lägg in korta övergångar i trav, jobba sidorörelser, volt och förvänd sådan i skritt senare i trav. Begär inte mer förrän det funkar felfritt
hihi. hihi...Sidekick skrev:Börja med NH, det finns inget som inte går att lösa med NH.
Tack och lov!mackan skrev:Jag blir aldeles trött och missmodig både när jag läser ditt problem och råden du får.
en häst som stegrar så intensivt och högt att den går över är livsfarlig. Lämna bort hästen till någon som kan reda ut problemet eller gör dig av med hästen. Det är inget att hålla på och experimentera med själv, ni har ju skadat er redan!
Herregud!_Gullunge_ skrev:Jag håller med om att du ska kolla upp henne ordentligt. Du ska däremot inte utforska om hon gör samma sak utan sadel. = farligt. Även om man har sjukt bra balans.. så ska man inte utsätta sig för det. Det kan sluta illa för både häst o ryttare! Men låt däremot någon duktig se efter om sadeln verkligen passar och inte klämmer. Det låter konstigt att hon inte gör det på plan mark För du jobbar henne väl "hårt" där med?
Om det nu bara är dumheter, vilket det antagligen är. Så tycker jag att du ska ta o klappa till henne med handtaget på spöt uppe på huvudet, när hon är på väg upp, inte ner! Hon ska inte lära sig att hon "får" göra så och måste få en bestraffning när det händer. Det är en farlig situation. Man kan även "leda" med tygeln neråt. Jobbat mkt med problemponnyer som gjort sånt här, och det har alltid varit dumheter! Lycka till
Humelibumlan skrev:Snälla moderatorn, rensa bort alla dessa idiotiska råd innan det komme nån dåre som tror det är en bra idé!
Min häst stegrar sig för att hon inte tycker om att jobba