L
LuZze
Hej! Det finns ett hus en bit ifrån där jag bor som har två väldigt små hagar, inget stall och inget skydd. Där står ett litet russ (skulle jag tro) helt ensam. Innan hade den en kompis och man såg att dom red hästarna osv osv. Men nu har detta lilla russ stått ensamt jättelänge. Hästen har ingen kompis står alltid ute och har inget vindskydd att gömma sig bakom. Ibland ser man att där har legat hö på marken, men för det mesta brukar det inte finnas ett spår kvar. Hästen har inte heller täcke och ingen har sett ett spår efter att någon skulle bry sig om den. I höstas (september) tänkte jag att det inte var så farligt. Jag tänkte att kompisen kommer nog tillbaka snart eller så har ägaren planerat något annat som löser situationen. Men nu är det februari och jag kanske verkar vara sent ute men nu har det lilla russet ståt ensamt i den här lilla hagen på 30 kvm i en och en halv meter snö. Till och med när det var snöstorm ute!
Nu har det gått för långt och jag måste göra något!
Snälla hjälp mig! Jag har innan ringt polisen och länsstyrelsen när det gäller andra hästar det varit synd om. Men jag har märkt att det tar några månader innan dom åker ut till platsen om dom nu ens gör det. Tro mig jag vet vad jag pratar om. Så finns det någon som kan hjälpa mig? någon som vet om kanske hästens värn åker ut och kollar ganska direkt? Snälla snälla hjälp!
Nu har det gått för långt och jag måste göra något!
Snälla hjälp mig! Jag har innan ringt polisen och länsstyrelsen när det gäller andra hästar det varit synd om. Men jag har märkt att det tar några månader innan dom åker ut till platsen om dom nu ens gör det. Tro mig jag vet vad jag pratar om. Så finns det någon som kan hjälpa mig? någon som vet om kanske hästens värn åker ut och kollar ganska direkt? Snälla snälla hjälp!