B
Brandbomben
Min bästa kompis har hamnat i en situation som är lite tråkig. Å jag skriver anonymt eftersom jag inte vill avslöja vem hon är
. I februari sålde hon en häst som gick igenom vet bes ua. Köparen var med vid denna besiktning och det var säljaren (min kompis) som hade beställt och betalade denna besiktning. Köparen åkte av efter ett missförstånd mellan henne och hästen efter ca 6 veckor och skadade sig. Efter detta har hon inte ridit hästen men en kompis till henne har gjort det. De upptäckte en strålröta på ena bakhoven och då oxå en kotledsinflammation på diagonala frambenet. Hästen har efter att inflammationen upptäcktes ridits regelbundet iaf. Efter detta var helvetet igång. Hela hästen skulle röntgas igenom och då hittades lösa benbitar i båda bakknäna. De vill nu häva köpet.
Vilka rättigheter har köparen respektive säljaren? Kommer det här köpet att gå tillbaka? Vad innebär undersökningsplikten osv? Snälla hjälp oss vi vet varket ut eller in och min kompis bara gråter och gråter
.
Snälla ni som har erfarenhet och/eller kunskap om detta skriv och svara så fort som möjligt. Hon kan ju inte lugna ner sig förrän vi har fått lite mer kött på benen.
TACK!
Vilka rättigheter har köparen respektive säljaren? Kommer det här köpet att gå tillbaka? Vad innebär undersökningsplikten osv? Snälla hjälp oss vi vet varket ut eller in och min kompis bara gråter och gråter
Snälla ni som har erfarenhet och/eller kunskap om detta skriv och svara så fort som möjligt. Hon kan ju inte lugna ner sig förrän vi har fått lite mer kött på benen.
TACK!