nyttnick
Trådstartare
Jag har timpris och följer detta med stort intresse. Har en app som berättar vad jag förbrukat ner på timmen.
Torsdag och fredag hade jag barnen hemma. De laddar dator, plattor och telefoner, vi lagar mat, tittar på tv och de glömmer att släcka efter sig. Dyra dagar båda två, så när de åkte fredag kväll till sin pappa tänkte jag att jag skulle snåla.
Både torsdag och fredag har gått in som 10 kWh, fullt rimligt.
Igår laddade jag ingenting, lagade inte mat, använde inte vattenkokare, inte spis, inte TV, inte tvättmaskin eller dammsugare, hade Max en lampa tänd i taget, var mest utomhus.
Förbrukningen gick upp till 12 kWh enligt appen.
Ingen julbelysning, inga element på el, ingenting. Hur hänger det ihop? Jag inser att jag har absolut noll koll på hur det funkar.
Fjärrvärme har jag också, så varken värmen eller varmvatten går på elräkningen.
Någon som har en idé?
Torsdag och fredag hade jag barnen hemma. De laddar dator, plattor och telefoner, vi lagar mat, tittar på tv och de glömmer att släcka efter sig. Dyra dagar båda två, så när de åkte fredag kväll till sin pappa tänkte jag att jag skulle snåla.
Både torsdag och fredag har gått in som 10 kWh, fullt rimligt.
Igår laddade jag ingenting, lagade inte mat, använde inte vattenkokare, inte spis, inte TV, inte tvättmaskin eller dammsugare, hade Max en lampa tänd i taget, var mest utomhus.
Förbrukningen gick upp till 12 kWh enligt appen.
Ingen julbelysning, inga element på el, ingenting. Hur hänger det ihop? Jag inser att jag har absolut noll koll på hur det funkar.
Fjärrvärme har jag också, så varken värmen eller varmvatten går på elräkningen.
Någon som har en idé?