Hjälp, för stor för vagnen redan...

Sv: Hjälp, för stor för vagnen redan...

Hur tjock är åkpåsen du använder? Behövs den sålänge till ?

Vet ju inte vart du bor i Sverige, men här nere i Gbg kommer det bli för varmt med åkpåse, vagnsöverdraget och påklädd knodd. Här kommer det nog räcka rätt bra med overall på bebis, en filt och vagnsöverdraget :)

Det spar man ju lite plats på iaf :)

Jag har en one tree hill åkpåse, den är tjock. Men har inte haft den stängd på jättelänge, utan bara haft filt, vanliga kläder och vagnsöverdraget. Nu har vi köpt ett fårskinn att ha i vagnen, så då får han ju lite bättre plats.

Min spontana tanke är om han verkligen behöver så varmt runt om sig, men det beror ju på vad ni har för temperatur såklart :)

Spontant känns det som att en åkpåse blir varmt i liggdelen ( men jag utgår ju ifrån hur temperaturen är här och i Gävle/sundsvall ) .

Åkpåse kommer jag köpa sedan när lillskruttan ska åka i sittdelen :)

Han har bara haft den att ligga på, har tryckt ner den på sidorna. Har bara haft den stängd när det var -19, annars har han haft den som madrass. Men typ alla andra bebisar jag har träffat har overall och åkpåse eller tjockt täcke. Elliot har haft body, tröja, byxor, strumpor+sockor(är alltid kall om fötterna), mössa och vantar. Vi bor i Örebro.

Nu ligger han på fårskinnet och har overall och filt på sig, han är ute på promenad med sin pappa(som är pappaledig på måndagar:love:). Tror att det blir lagom varmt och skönt.

Ja när det är -19 så förstår jag absolut att man vill ha täcke alt åkpåse :)

Men nu har iaf Göteborg ständigt plusgrader och då känns det som att det skulle bli för varmt med allt, antar att Örebro har liknande temperatur ?

Nu har du ju bytt till fårskinn och filt, hoppas lillknodden kan ligga lite längre i sin liggdel nu :D

När Rasmus flyttade ur hårdliften så hade han en tjock overall och var det riktigt kallt en helt vindtät. Men så skulle jag aldrig gå ut om det var -19 heller :angel:

Fårskinn är suveränt. Transporterar bort fukt. Är värmande på vintern och svalkande på sommaren. Risken att de blir för varma är ju väldigt lätt och jag vet inte hur många supersvettiga bebisar jag sett nere på BVC, men med fårskinnet så minskar man ju sen risken eftersom den även fungerar svalkande.

Haha nej då är det ju enkelt, om man vägrar gå ut när det är -19 eller mer ;)

Fårskinn är super ..

Vi har haft lite minus grader och riktigt gråkallt, man undrar ju när solen ska dyka upp. Vi hade -19 typ två dagar och vi var ute med farfar, farbror och kusinen annars hade jag nog gärna stannat inne, är ingen vinter människa...

Fårskinnet blev jättebra i vagnen, det såg riktigt rymligt ut. Men nästa vecka ska vi till fjällen så då får åkpåsen följa med.

Han har bara varit för varm en gång i vagnen, när det var sol. Då hade jag oxå klätt mig för mycket, men det gick ju att stanna och ta av sig och bebis lite kläder. Ibland är det skitsvårt att veta, är det lite sol kan det bli riktigt varmt men annars så har vi riktigt trist väder här.

Nej nu måste jag underhålla sonen, som är sur för att han inte kan vända tillbaka från mage till rygg:love:

Liknande trådar

Körning Min granne köpte en häst för ett par månader sen och för att hennes häst skulle ha sällskap över sommaren fick vi låna hennes svärmors...
Svar
7
· Visningar
2 001
Senast: Rosalinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka