Hjälp... fodervärdsavtal

Sv: Hjälp... fodervärdsavtal

Sen tycker jag ju att 11 månader är alldeles för tidigt att para en hund på. Om hon nu missade parningen så är det hennes eget fel, punkt 4 i kontraktet säger ju att överlåtaren ska i god tid innan meddela fodervärden då tiken ska paras.
varför ska hon para den nu vid denna unga ålder, är det för att hunden har ngt att ge till blivinde valper eller är det rent penga mässigt. På blandis sida så står det att man ska noga tänka igenom varför man ska avla på det man gör och att man ska tänka på att välja föräldra djur som passar ihop.

Självklart ska ni ha hem er hund igen.
Uppfödaren måste bevisa att hunden är missköt.
Och för varje dag hon har henne blir det svårare och svårare att bevisa, eller hur?
Kommer hon till vet tex efter ett par veckor för att få intyg på misskötsel så kan han inte avgöra när tovorna uppkom eller hur?
Dock tycker jag det är OK att hon har henne till låt säga 10.12 då måste ju alla ev. valpar ha ploppat ut.

Uppdatera gärna hur allt går för er !

Men som sagt, för att gå "lagensväg" ordentligt ska ni kanske ringa och anmäla händelsen till polisen så att det åtminstone finns en rapport skriven ?!

Sedan är det bara att åka dit och hämta ER hund, vägrar hon får du ju kontakta polisen igen!

/C

Jo det är ju en normal ålder...
O du kan inte åka dit o bara ta hunden utan kontakta jurist o polis för hjälp så allt går rätt till så du inte åker dit för hemfridsbrott o dylikt...

Jag skulle ringt polisen och förklarat hur det låg till, sen åkt och hämtat hunden med dom, så att denna person inte kan anmäla dig för intrång eller nått. Hoppas att ni får hem hunden snart..

hej!

tack för alla svar!!!

Ska på måndag jaga någon advokat el jurist, nån måste ju ha tid med mig:eek:

Sen när det är klart så ska jag meddela uppfödaren att hunden ska hem till helgen.... OM nu inte Mimmi mot all förmodan var dräktig då..... fast det har ju uppfödaren sagt att hon INTE är, både via mail & telefon.....................

Usch va jag avskyr människan just nu. trodde aldrig att hon skulle göra såhär, förstår heller inte varför! Som jag skrev tidigare, så OM det hade varit så som hon påstår, om det hade legat någon sanning i det hon säger, då förstår man ju, för självklart månar man om sin hund.. men när det bara är det ena påhittet efter det andra... till och med att vi skulle skaffa en valp, det kunde vara skadligt för Mimmi.... ja då kan det inte stå rätt till alltså!!!

pengakåt är det enda jag kan komma på, vet inte.. för jag vet att hon inte vill ha mer än 4 hundar hemma åt gången, nu har hon 5 st.

har hälsat på nya valpen idag, men det är svårt att glädjas, för tänk om inte Mimmi kommer hem!!!! Då känns det ju som om vi bara plockar bort en & dit med en ny.............:cry:

Fy vilka hemska människor det finns alltså!!!!! Hunden ska hem!!!

men hur blir det sen? Om Mimmi kommer hem, måste vi fullfölja fodervärdsavtalet???

Ja precis?
Hunden är inte dräktig, därför ska den hem igen - där den hör hemma!
Fattar inte vad du väntar på?

Hunden är ju inte dräktig, då har hon ingen rätt att ha hunden hemma hos sig..

Nej ring polisen så det blir rapport skriven och sedan får väl dom ta ställning till om dom följer med vid hämtning av hunden eller om ni får försöka själv först

Förstår ärligt inte vad du väntar på!

För 5/12 är "valpdatumet" och hon har rätt enligt kontraktet att ha henne tills dess. fast egentligen inte, hon har ju sagt själv att hunden inte är dräktig.... :devil:

sen så skulle jag gärna vilja ha ett papper där det står svart på vitt att jag har rätt att hämta Mimmi..... undrar vad hon skulle säga då...

Hon "vet bäst om allt" nämligen....

Tror ni polisen gör så mkt åt det. De brukar inte engagerar sig i sånna fall.

Ja precis?
Hunden är inte dräktig, därför ska den hem igen - där den hör hemma!
Fattar inte vad du väntar på?

jag vågar inte göra nåt utan att ha nåt skrivet!! Hon har silvertunga och kan nog tala omkull vem som helst. Sorgligt men sant!

Vaddå ha något skrivet?

Hon kan absolut inte tala omkull ett kontrakt, där står det ju skrivet liksom...

RING POLISEN!

Ta det säkra före det osäkra. Vet själv en sån människa som inte ens myndigheterna rår på, pga av att hon är vältalande och enormt påläst. Och när hon inte har rätt så ger hon sig inte ändå.

Dom har skyldighet att skriva en rapport, ta emot anmälan...

Sedan kanske dom inte gör mer men då finns det iaf en anmälan om att ägaren "snott" hunden..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 912
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 012
Senast: Monstermom
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 936
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 776
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar