hjälp finns det ett samband?

M

manhattan

hjälp mig finns det ett samband imellan dessa olika sår!!

har ett fullblod på 13 år följande har hänt under en 2 veckors period

1 dagen in från hagen hittade 2 helt cirkelformade svullnader en bitt ifrån manken ser precis ut som ett stick bitt från något flygfä. lätt han vara utan täcke tills den var borta.

3:e dagen kom in med en massa gult kladd i mannen tvättande och skrappande av sårskorper. allt fint redan på morgonen har ej kommit tillbaka

ca 1 vecka efter allt det så in från hagen hittar sårskorpor strax över bakhovarna inget bakom vid karleden utan endast framme ena sidan ca som en 50 öring andra lite störe och utsprit ca 3 cm kanske 2 cm upp. skrubbade pilla bbort allt raka bort håret som var ivägen och tvättat rent

det har nu gått en vecka till utan några fler saker hänt
mannen är bra
på hovarna har ej spridit sig utan är på väg bort tort och fint
vid manken bra

pratat med vet efter som allt är bra nu så inget att göra men någon som vart med om liknande känns ju som dom hänger ihop ?? :confused:

tacksam för hjälp/ J
 
Sv: hjälp finns det ett samband?

att tilläga har ej bytt något foder tittat över allt så inget är dåligt tittat över hagarna inget där förutom att den på vissa stället är lite lerig men vad gör man när regnet öser ner :laugh:


/ J
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 320
Hästvård Jag har ALDRIG i mitt liv mött en häst som svullnar i benen för minsta lilla sår, trots noggrann rengöring och dyligt. Vad gör jag för...
Svar
7
· Visningar
13 047
Senast: Luleå
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 935
Senast: Tussinussen
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 440
Senast: Simply me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp