HJÄLP!!!Får man rida Lokal dressyr på Nova bett??? :S

M

Min Ponny

Jag har ett Nova bett som fungerar hur bra som hellst på min häst. Men jag såg något om att man inte fick tävla men var inte så säker så kollade upp TR och där stod inget. Jag vill verligen tävla dressyr på detta bett då min häst inte lyssnar annars snälla snälla hjälp mig:crazy: <3 ska tävla om ca 2 veckor :confused:

Sv: HJÄLP!!!Får man rida Lokal dressyr på Nova bett??? :S

Om inte jag är helt fel ute så måste bettet ha metallkärna, kolla TR en gång till.

Jag hittade inget men jag hoppas det går.....:( vet du varför man inte får rida på det? vill du hjälpa mig och kolla upp det skulle betyda så mkt <3

Undrar man om det som står i TR och varför reglerna är som det är så kontaktar man förbundet. De brukar svara. TR finns ju på nätet så jag föreslår att du läser där en gång till. Där finns också bilder på bett som är godkända att tävla med.

det finns tydliga bilder i TR på vilka bett som är tillåtena och novabettet hör inte dit för det är rakt och har ingen metalkärna

Nej, bettet är otillåtet. Det har varken metallkärna eller så får det inte vara ett rakt bett.

Bettet inverkar på ett sådant sätt som inte är godkänt i dressyren, helt enkelt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 323
Senast: AnneB
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat