Hjälp en korkad nybörjare på avel..

lis

Trådstartare
Har ett eng.fullblod som ska betäckas med hbl hingst. Hon är reg. i galoppförbundet. Måste hon vara reg i asvh för att fölis ska få reg.i asvh och få gröna papper eller hur funkar det:confused:

Sv: Hjälp en korkad nybörjare på avel..

Kopierat från ASVHs sida

"KOMPLETTERINGSREGISTRERING FÖR FULLBLOD
Fullblod som skall deltaga i ASVH:s arrangemang måste registreras även i ASVH. Skicka in det pass som Sv. Galoppförbundet utfärdat tillsammans med blanketten "Ansökan om utfärdande av pass" så erhåller fullblodet ett registreringsnummer i ASVH. Kostnad 300 kr."

Fölet får automatisk gröna papper med ditt sto. Men om du vill att stoet ska stamboksföras för halvblodsavel då måste du göre den tilläggsregistrering som KickiH har skrivit om.
Om fölet t ex blir en hingst som är bra nog att bli godkänd för avel så kan han bara bli det om hans mamma är stamboksförd i ASVH. Det gäller också för rena halvblodsston så det är inget speciellt för att ditt sto är fullblod.

Tack för era svar nu blev jag lite klokare. Ytterligare en fråga: Jag ska eventuellt köpa ett xx sto som är importerad från GB 2005 och hon har bara sitt GB pass, måste jag reg henne hos både galoppförbundet och sedan hos asvh eller räcker det med att skicka passet till asvh direkt? Ursäkta alla konstiga frågor men jag är verkligen helt nollad när det gäller sånt här:crazy:

Ska du använda henne till "bara" ridhästavel så räcker det med att tilläggsregga i ASVH.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 360
Senast: Kraxa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 174
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka