Hjälp! Dressyrsadel till denna rygg!

X17

Trådstartare
Hej!
Jag har länge sökt efter en dressyrsadel till denna rygg, dock har det inte gått så bra. Jag har inte en stor budjet (5000kr) men någon borde det väl finnas?
Finns det någon här på buke som har tips på märke eller egna erfarenheter av en bra och prisvärd sadel?
Tack på förhand //Linn
(Länk till bilden: http://dayviews.com/lincos/519285938/ )

Har inget förslag, men önskar lycka till! :D Ser ut att vara en jättesöt häst, kan du bjuda på en helkroppsbild?

Ryggen ser ju ut att vara relativt böjd och man får en känsla av att den även är ganska rund.
Spontant så hade jag provat en Dominus, den brukar finnas begagnad för ca 6-7000 iof, men kan ju även finnas billigare. Den är även vanlig med just bred bomvidd då den ofta används till islandshästar.
Kommer du åt någon County så kan även de passa. De kan man hitta ganska billigt då de kan vara lite äldre. Men det är en bra välgjord engelsk sadel.
Det är de jag kommer på just nu. Har själv aldrig haft en häst med sådan rygg, så idéerna om passande sadlar är inte så många.

Har inget förslag, men önskar lycka till! :D Ser ut att vara en jättesöt häst, kan du bjuda på en helkroppsbild?

Tack, ja, hoppas vi hittar något :) Min fina lilla skrutten <3 Jag lägger ut lite olika på dayviews, så tryck bara på länken igen så kan du se dom. :)

Ryggen ser ju ut att vara relativt böjd och man får en känsla av att den även är ganska rund.
Spontant så hade jag provat en Dominus, den brukar finnas begagnad för ca 6-7000 iof, men kan ju även finnas billigare. Den är även vanlig med just bred bomvidd då den ofta används till islandshästar.
Kommer du åt någon County så kan även de passa. De kan man hitta ganska billigt då de kan vara lite äldre. Men det är en bra välgjord engelsk sadel.
Det är de jag kommer på just nu. Har själv aldrig haft en häst med sådan rygg, så idéerna om passande sadlar är inte så många.

Tack så jätte mycket! Ska se om jag kan hitta någon att prova, dessa ryggar är ju lite trixiga. Alla tips är guld värda. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 246
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 882
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 649
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka