Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Ja visst är det underbart att helt okända människor ställer upp på varandra:love: bukemänniskor är underbara:love:

Hur har det gått då?? (sitter spänt och väntar på svar efter att ha följt hela tråden men själv är man totalt okunnig om sånt här, tvärr)

Oj glömde visst uppdatera...

Nä skoja bara, vi har tittat och pratat och tittat igen och ingen blir klok på något:confused::angel:

Hon har fyllt juver men inte fyllt ut juvret, fattar ni?

Alltså, hon har "mjölk" genomskinlig och lätt klibbig, men är mer svullen framåt magen än bak på juvret.

Hon kissar och blinkar, men bara ibland?!

Hennes "kiss" är tjockt och "trådigt?!"

Ja nu väntar jag på att veterinären ska ringa upp.

Tack alla ni som spånat:bow:

Fortsätt gärna!

Men gud! frustrerande...:bump:;) Ja då är det bara att vänta vidare alltså... *djup suck*;)
Hoppas att inget är fel på henne...

Men vad trodde "arabia" då? Ja nu är det nog dags för veterinären att kolla läget så du slipper fler vaknätter i onödan!:angel:

japp det tycker jag:D.. Ibalnd finns det bara för underbara människor:D...
Tur är väll de:D

arabia får svara själv annars kanske hon blir ledsen;)

Ja jag tycker veterinären kan ringa nu...men det dröjer nog en stund till, hon brukar inte börja ringa förren efter sju.

Läst hela tråden :) Nyfiken man blev :D

*kl*
Måste skriva hä rjag me så jag håller koll på tråden. bra spännande att läsa.:) Jag har haft ett tinker sto som blev sken dräktig en gång.. Lite smått roligt att se hur hon verkligen formade mage och allt som att hon förberedde sig på fölning..:)

Nu har jag pratat med veterinären.

Hon sa att antingen är hon dräktig, skendräktig eller brunstar, eller har något hormonfel:crazy:

Eller också har hon blivit allmänt knäpp av förälskelse i vår valack:love::rofl::rofl::rofl:

Vi ska dit på fredag och göra ultraljud, det skulle enligt veterinären inte vara farligt att köra henne om inte juvret fylls upp bakåt också om det händer är hon förmodligen dräktig och ska ju då givetvis inte transporteras.

Tråkig uppdatering va:angel:

Vill ju veta nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Varför kan ni inte ULa hemma? Det har jag varit med om, en 16 dagars koll, på stallgången, och är det så långt gånget bör den ju känna, inte ULa

har med gjort ul hemma.. gick jätte bra, men det beror kanske på hur hästen är..lycka till ialla fall:D

Varför kan ni inte ULa hemma? Det har jag varit med om, en 16 dagars koll, på stallgången, och är det så långt gånget bör den ju känna, inte ULa

Ja jag håller med. Det räcker med att veterinären känner på stoet om hon nu är så långt gången i dräktigheten att hon börjat sätta juver. På ultaljud lär det nog inte synas så mycket. Jag tycker det är konstigt att veterinären vill ultraljuda. Det smidigaste hade ju varit att rektalundersöka henne hemma. Jag önskar i alla fall lycka till för TS och följer denna tråden med stort intresse! /AFF

Jag håller alla tummar å tår för att ni ska komma fram till nåt vettigt och helst att det poppar ut ett litet föl :)

Sköt om er!

Delvis kl

Jo givetvis kan hon rektalundersöka hemma:)

Däremot ultraljud gör hon bara hos sig i special spiltan.

Ultraljudet var mer om hon nu inte är dräktig så kan hon ju kolla om hon står på någon gulkropp och att det är därför hon är som hon är.

Eller om det är något annat fel:crazy:

jag vill veta jag vill veta * när kommer hon ut o kolla om det är föl eller inte ?

Ja det verkar ju klokt. Men lat veterinär ;) (Nä det är klokt med seminspilta, säkrare för veterinären). Min donna står snällt lös så matte kan kolla på bilderna också :love:

Men fredag är en evighet!

*KL*

Hallojsan allihop, nu har jag äntligen hittat hem igen.
Har haft en mkt trevlig dag hos TinyWiny, med god fika o allt, TACK SÅ MKT.

Ja denna häst är en gåta, hon visar alla tecken på o vara dräktig, fyllt juver, går o mjölka ur hur mkt blaskig "mjölk" som helst på, rund o go:d o dessutom har hon släppt på bäckenbanden en del, MEN hon har någon konstig form av brunst, skvätter någon gång ibland nått mer tjockflytande urinliknande sekret o blinkar.
Har aldrig tidigare varit med om nått liknande, så nu ska jag följa denna häst med spänning.
Om jag själv får gissa hej vilt skulle jag tro att det är nån hormonrubbning.

Hur som helst är det en mkt fin liten pålle o den hade nog trivts bra i mitt stall:angel:

Men varför inte bara rektalundersöka? Det räcker ju om hon strax skall föla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat