hjälp den 5/10

M

magic spell

någon här som ska till täby 5/10? som vill hjälpa mig att kasta upp jockeyn i lopp 3 på täby??

Sv: hjälp den 5/10

51 visningar och ingen som ställer upp, konstigt. Hade jag varit där hade jag hjälpt dig, men känns lite långsökt att åka nästan 45 mil för att kasta upp en jockey. Hoppas du får tag på någon som vill hjälpa.

Haha, klart att jag kan hjälpa till... Men du måste nog påminna mig i morgon! Jag rider i loppet efter så det rör sig inte om någon större uppofring :) Men som sagt, jag glömmer garanterat om du inte påminner! Du vet nog var du kan hitta mit tele nr... Behöver du fortfarande hjälp så ring...

Om du nu ser detta vill säga! Du kanske nannar sött på hotelet i detta nu förstoss....
/Ninni

Svara i sandras ställe eftersom hon inte lär se detta! Hon åkte upp igår morse så som sagt, sover nog nu... ;)

Vet inte om det löste sig dock... :confused:

Det bästa är att fråga någon på plats om man behöver hjälp. Men det vanligaste är att träckaren slänger upp jockeyn.

Svarar i sandras ställe igen... :angel:

Magic är inte alltid så lätt att hanskas med i ledvolten därav sandras fråga om hjälp!

Nu såg jag dock att hon inte startat pga av skadad ryttare!! *trist*:(

Svarar i sandras ställe igen... :angel:

Magic är inte alltid så lätt att hanskas med i ledvolten därav sandras fråga om hjälp!

Nu såg jag dock att hon inte startat pga av skadad ryttare!! *trist*:(

Hon reste sig ochj gicköver på väg ut ur ledvolten... Ryttaren bröt under benen i vänster smalben...

Senast ändrad av en moderator:

klarade slänga upp jockeyn själv!!! men kom inte så långt ! hon började galoppera. nicolas svängde ut henne på asfalten, när han försökte bromsa svängde han åt vänster då hon gick omkull... landade på stakars nicolas. pratade dock med honom, och han säger som alla andra som såg det... att det var en ren olycks händelse,han skyllde inte på hästen.. men han skulle i alla fall få fart på täby så de skulle ta bort asfalten utan för ledvolten,,, inte lätt att hålla balansen på asfalt med aliminium skor!!! denna gång var det inte min hästs fel och det är jag glad över... ska skicka ett helt fång med blommor till nicolas som blir tvungen att opperera benet...:cry:

Det var verkligen synd, hoppas att allt omnt har n¨ått gått med sig o att vi får bort den där satans asvalten! Den e faan obehaglig att ta sig över i bland....

ja det hoppas verkligen jag med! magic hade lika bra kunnat bryta benet, och då hade det inte vatt mycket att göra åt saken! hoppas de tar sig en funderare på att ta bort asvalten. vet själv när jag red där i vintras! hästen busade lite, var väldigt äckligt att passera där... kan ju hända olyckliga olyckor där som kanske blir värre än denna... min häst klarade sig undan med lite skrap sår och en svullen kota, men vi kommer tillbaka den 24:e. då ska hon gå elit loppet. hoppas att hon inte upplever platsen där hon föll som (farlig)
hästar är ju väldigt bra på att befästa sånt i minnet...

Oh läste om dt där, stackarna,båda två. Tänk att det var ni. Men hästen klarade sig helt okej som jag förstod det eller?

Ja den där asfalten är skitläskig oavset man rider eller träcker över den. Förra sommaren blev en träckare översprungen just där, tänkt att träffa asfalten i det fallet.

ja det hoppas verkligen jag med! magic hade lika bra kunnat bryta benet, och då hade det inte vatt mycket att göra åt saken! hoppas de tar sig en funderare på att ta bort asvalten. vet själv när jag red där i vintras! hästen busade lite, var väldigt äckligt att passera där... kan ju hända olyckliga olyckor där som kanske blir värre än denna... min häst klarade sig undan med lite skrap sår och en svullen kota, men vi kommer tillbaka den 24:e. då ska hon gå elit loppet. hoppas att hon inte upplever platsen där hon föll som (farlig)
hästar är ju väldigt bra på att befästa sånt i minnet...

Nej det måste vara hemskt för dej, men samtidigt så är det ju värst för ryttaren och ett visst ansvar för hästens uppförande har man ju som ägare. Är den svår får man ju se till att vara med, för den ska ju åtminstone hållla sej lugnare om du är med, kan man tycka.

Det gäller oavsett gren, anser jag, att hästar ska kunna upppföra sej någotsånär, så att inte andra blir skadade.

jo men hästen uppförde sig! var som sagt inte hennes fel...
hon har aldrig vatt så lugn som hon var just den dagen. så händer detta!!!

jo men hästen uppförde sig! var som sagt inte hennes fel...
hon har aldrig vatt så lugn som hon var just den dagen. så händer detta!!!

Ok, då var det nog ett missförstånd, för längre upp stod att den reste sej:confused: Men asfalt är livsfarligt öht, har själv en gång
nästan gått omkull när en häst halkade efter att ha blivit rädd för en orm i vägkanten. Håller med om att det borde var förbjudet där hästar ska gå ofta.

Ok, då var det nog ett missförstånd, för längre upp stod att den reste sej:confused:

Det var nog jag som skrev det. Det var vad de sas på banan om händelsen, hästen reste sig gick över och nicolas trode att han brutit benet. Red jo loppet efter o tillställnigen blev ju lite förvirrad efter som tv sändnnigen gjorde att det var tidspress samtidigt som hästarna var tvungna att gå lite annan väg till banan efter somnicolas låg i ledvoltsöpningen. Jag skrev vad jag hade fått beskrivet av mig innan notiserna kom upp på internet. Gick sedan in och korigerade så att jag fick in en länk i inlägget.

Men träckaren vet nog vad som hände, själv var jag på fel sida av ledvolten för att se nått...

Ja det står så fortfarande bland notiserna, faktiskt. :confused:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Elo
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 466
Senast: Badger
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 358
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka