HJÄLP! *bedömning*

J

jojjo_blondin

Haha nu har lilla jag gått och klantat till det.
SKa tävla imorgon, kollade inte spec. nogrannt på bedömningen.
men såg nu att det var bedömning A1:c/a
och förstår ingenting. Någon som kan förklara för mej? :crazy:

Avd. A Avd. B
Klass 1 LB bed. A1:c/A
Klass 2 LC bed. A1:c/A
Klass 3 LD bed. A1:c/A

Grundomgång med en omhoppning ?
Alltså alla rider grundomgången, så kommer omhoppningen sedan?

Okej. :crazy: Men det var så det stod.
När tog man bort det? Och hur bedömdes det då?

hm.. dom kanske menar en A:0/A:0 (i två faser)?
för A:0 är ungefär detsamma som A1:c var förut (omhoppning direkt efter felfri ritt).
(bäst tid, min antal fel.)

sen det som står efter / är ju unghästarnas bedömning, som är A.

Tack, emn det gick inte så bra. :crazy:
Joo det var så: som A:O/A:0. :) Konstigt att dom skrev ut den gamla bedömningen.

dom kan göra det ibland för att förenkla så man inte blandar ihop det med A:0 eller den gamla A:1d, kan jag tänka mig. Sen fick jag höra på en tävlingsplats att de skulle ta tillbaka det gamla, men hurvida det stämmer vet jag inte. Men jag tycker man ganska ofta ser A:1c som bed. istället för A:0/A:0. En del klubbar kanske använder gamla proppar eller nåt och då inte tänkt på att de ändrat namnet på bedömningen.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Hoppning Någon enstaka gång har jag sett bedömning A+A i LD/90 cm, som alltid annars är CR/bed A. Jag vet vad bedömningen innebär - men varför...
Svar
14
· Visningar
8 726
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 057
Senast: fio
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 446
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama