Hjälp angående omplacering och pojkvän

A

angelofthedevil

Var ju meningen att jag eventuellt skulle ta en omplacerings jack russel.
Men innan jag ens hann ta han på prov så börja ägarna krångla men det är uppfödaren som skall omplacera han.
Gubben som skulle ha han på prov ångra sig innan han skulle åka å hämta han.
Så igår ringde dom å fråga om jag ville ha han på prov. Klart jag vill men problemet är min pojkvän.

Sist så sa han att han struntade i vilket.
Men så sa jag till han att det blev ingen hund.
Å nu måste jag ta upp frågan med han igen.
Hur skall jag gå till väga? Tycker det är jätte jobbigt.

Han vill ha en hund till men han vill ha en valp från min hund.
Ingen annan.
:confused: :confused: :confused:

Sv: Hjälp angående omplacering och pojkvän

Har han sagt att det gör "det samma", så är det väl bara att tala om för honom att nu kommer hunden hit på prov. Den ev nya hunden är väl inget hinder till att ta valpar på din tik så småning om?

Jo han har bara en kula så han skall kastreras.
Och det är inte ens säkert att hon skall ha valpar.
:)

Tror inte att Gnist menade att ni skulle para dem med varandra utan att även om ni skaffar ytterligare en hund så behöver det ju inte hindra er från att para er tik senare, med en annan hund?

Förstod det när jag läste det igen.
Var lite trött igår. :)

:D Hur gick det med pojkvännen? Har du talat om nyheten ännu?

Inte så trött som jag var inatt när jag skrev, fick läsa några ggr innan jag fattade att det inte var pojkvännen som skulle omplaceras... :o :rofl:

Vad är problemet? Han har sagt att det inte spelar någon roll, så då kan du väl bara säga som det är, att det blev strul med hundens tänkta hem, och att du nu vill ta den på prov. På prov betyder ju att ni kan lämna tillbaka den om den inte skulle passa ihop med er, och får den komma hem till er så kan den säkert charma killen ;) Som Gnist säger, ni kan ju ta valpar på tiken ändå om ni vill.

Men det är väl en bra lösning om han inte gillar hunden? :idea:

Gnist skrev:
:D Hur gick det med pojkvännen? Har du talat om nyheten ännu?

Jo jag pratade med han igår men han ej prata så länge för uppfödaren ringde. Skall ge henne ett svar senast fredag.
Men då jag fick reda på att hon skall ha en kull valpar från tiken i vår så vart beslutet ännu svårare då jag vill ha en renrasig tik som jag kan prova på att ställa ut.
Så nu får jag se hur det blir med allt. Eventuellt att min mormor skall ta omplaceringen.

Men min kille verkar ha förståt att det kommer en hund till och han verkar acceptera det.
Då han sagt att jag får göra som jag vill så anser jag att han gått med på det. För annars borde han ju sagt nej helt och hållet.
:)

Mia_R skrev:
Inte så trött som jag var inatt när jag skrev, fick läsa några ggr innan jag fattade att det inte var pojkvännen som skulle omplaceras... :o :rofl:

hehe :rofl: :rofl: :rofl:

kem skrev:
Vad är problemet? Han har sagt att det inte spelar någon roll, så då kan du väl bara säga som det är, att det blev strul med hundens tänkta hem, och att du nu vill ta den på prov. På prov betyder ju att ni kan lämna tillbaka den om den inte skulle passa ihop med er, och får den komma hem till er så kan den säkert charma killen ;) Som Gnist säger, ni kan ju ta valpar på tiken ändå om ni vill.

Jag och min mormor skall åka och se på hunden.
Eventuellt blir det så att jag tar han och sen när han är "hund" igen så får min mormor ta hand på foder när jag köper en av valparna från uppfödaren.
Vill ju helst ha en renrasig då jag vill prova på att ställa ut.
Och han är ej reggad och har bara en kula.
:bump:

Vad bra att ni löst det, då är det väl bara att önska er lycka till :)

:D Jag är ledsen men varje gång jag läser din rubrik så läser jag
"omplacering AV pojkvän" :rofl: Jag vet att det är idiotiskt men jag kan inte låta bli att skratta åt det.Jag kan riktigt se framför mig att du behåller hunden och placerar ut pojkvännen på foder eller nåt.:rofl: hoppas du inte tar illa upp, det var inte meningen.

Lazy1 skrev:
:D Jag är ledsen men varje gång jag läser din rubrik så läser jag
"omplacering AV pojkvän" :rofl: Jag vet att det är idiotiskt men jag kan inte låta bli att skratta åt det.Jag kan riktigt se framför mig att du behåller hunden och placerar ut pojkvännen på foder eller nåt.:rofl: hoppas du inte tar illa upp, det var inte meningen.

Haha. Absolut ingen fara. Det är ju oxå ett alternativ. :angel: Men jag tror nog jag behåller killen å övertalar han å skaffa en hund till istället för å omplacera han. :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 251
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 278
Senast: Mkb
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 880
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.