Sv: HjÄlp, akut
så nu är hästarna så klart utsläppta och matade. lilla gumman

hon var helt precis som vanligt.. nästan tom lugnare än vanligt... det kan ju dock ha varit en tillfällighet. hon brukar nämligen vid utsläpp kunna visa att hon vill ut på en gång. imorse stod hon helt lungt och väntade bara...
sedan ger vi morgonfodringen ute i hagen och så brukar vi fodra lite längre in i hagen och jag går upp med maten efter hästarna. (vi har en gång upp mot hagen så hästarna "släpprer ut sig själva") hon brukade innan springa upp till platsen och vara lite otålig kring fodringarna... det beteendet har nog dock säkerligen kommit från att hon tidigare stått på fri tillgång innan hon kom till mig och inte riktigt anpassat sig till givor. hur som helst så gick hon lungt och snällt upp till hagen, ställde sig sist och väntade på mig och var helt super duper lugn. hur fin som helst.
så nu får jag bara hoppas att det håller i sig och att det inte bara var en tillfällighet. men det var ju SKÖNT SOM FAN att hon inte vävde hos oss. tycker det säger rätt mycket om att hästarna ändå trivs här.. hon behövde inte ens ett par dagar att landa lilla puffan
jag kan också erkänna att jag faktiskt inte gjorde som jag tänkt från början. vi brukar ha torv som strö och jag hade tänkt ge henne halm för att underlätta och samtidigt fri tillgång både ute och inne. nr ett så hann jag inte fixa halmen eftersom allt hände så himla fort, och nummer två så gav jag henne inte fri tillgång heller. det var.. och är väll en riktig, och kanske en idiotisk, chansning, men eftersom vi har gett hästarna rätt mycket mat senaste tiden när det vart så kallt som dom e lite.. knubbiga

därför vill vi undvika det nu. Hur som helst så ska jag väll inte ropa hej än, men hon verkar som sagt helt cool och verkar sjukt nöjd över att vara hemma. Jag bedömde hennes beteende igår som att de nog inte skulle vara någon större fara, så hon fick sin normala giva... lite mer i hagen idag dock eftersom jag inte hunnit väga upp påsarna rätt åt dom.
Något lustigt som hände var också att köparen tom själv sa att hästen inte vävt hos oss och började spåna om ideer om varför det kunde vara så. Hon, hehe började också "föreläsa" för mig om vävning, och hehe det var ju inte riktigt något som behövdes efter den här tråden

. Vi pratade också om hennes advokats uttalanden och hon verkade hålla med om att han var lite ute och seglade när han trodde att han skulle processa mot mig. Det var efter jag berättat vad alla veterinärer och forskare sagt.
Jag var också tvungen att skriva på ett papper om att jag inte informerat om att hästen vävt hos mig. Vilket i sig stämmer eftersom det inte fanns något att berätta. Men jag orkade verkligen inte bråka om det. Jag ville bara få skiten ut världen, ta min stackars häst där ifrån och lämna den där människan och stallet och åka hem hem hem. I framtiden kanske jag får sota för det, det har jag ingen aning om. Men OM jag får det så får jag väll på något sätt intala mig själv att det var värt det... för duns skull.