Hjälp...3 Clinton, vem är vem??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sighttosee
  • Startdatum Startdatum
S

Sighttosee

Tror jag blir tokig på alla C-hingstar behöver lite hjälp för att reda ut detta , vilken av hingstarna Clinton är det som gett bäst avkommor? Finns ju 2 st med samma stam bara 1 års skillnad och sedan en annan (också skimmel förståss:))Den sistnämde har ju Maseratti som morfar om jag inte missminner mig?Hjälp mig reda ut detta....:bow::bow::bow:

Sv: Hjälp...3 Clinton, vem är vem??

Det finns åtminstone 4 st Clinton, 3 Holsteinare och 1 Oldenburgare.
Clinton I skimmel född 1990 e.Caroulus I - Calypso II
Clinton II skimmel född 1994 gick inte i avel förrän 2005.
Clinton skimmel född 1993 e.Corrado I - Masetto
Clinton (Old) brun född 1990 e.Contender - Maikönig, godkänd i Oldenburg, Rheinland och Bayern (är nu såld till USA).

vilken av hingstarna Clinton är det som gett bäst avkommor?

hittills får man nog säga att det är Clinton (e. Corrado) som lämnat bäst, hade två avkommor med i OS (det är i alla fall my humble opinion... :p gillar honom skarpt) men ingen av dem är ännu med på top 30 i WBFSHs ranking av så...

Tackar, nu är jag med i "gamet " igen.

Jag har dräktigt med Clinton I f-90 e. Carolus-CalypsoII som vann falsterbo derbyt 2 ggr med Thomas Voss. Ängagården tog in honom i år på färsk sperma.

Liknande trådar

Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 836
Senast: Eurydome
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
34 004
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 784
Senast: svea
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 613
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka