Hjärtslag tjej/kille

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

FridaJ

Har hört att om ens bebis i magen har under 140 hjärtslag/min är det en kille och är det över 140 hjärtslag/min så är det en tjej.

Hur stämmer detta in på er som har fått barn?
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Min låg nästan exakt på 140 varje gång så det är svårt att säga... :D Men det blev ju en flicka.
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

typiskt ;)

jag har lyssnat hos bm tre gånger nu och det har sett ut så här:

138
142
150

sååå vad tror ni det blir? :rofl: jag och sambon är lite onense då jag tror på flicka och han på pojke.
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Vi har bara lyssnat en gång och då låg det på 138. Jag tror att det är en pojke men sambon tror att det är en tjej.
Vi får se vem som har rätt, spännande ska det bli.

/Ariel v 23+1
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Jag fick en tjej och hennes hjärtslag låg alltid över 140 slag/min
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Bägge mina barn har legat mellan 137-152 :) . Men mest runt 145 någonstans och en kille och en tjej.
Svägerskans första låg på 150 i stort sett hela tiden, men nog sjutton är det en sjövild grabb :banana: !
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

jag fick en kille och hans hjärtslag låg jämt på 138...utom när han vände sig eller sparkade , då gick de upp till 170.:D
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

så då kan jag skippa denna teori för att försöka luska ut om vi väntar en pojke eller flicka :cry:

jag är såååå nyfiken så jag tror jag dööör :love:
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Stämmer exakt på båda mina, dottern låg för det mesta kring 150 eller strax över, sonen låg strax under 140. När jag väntade dottern utbrast BM - Jag tror det är en tjej - efter att hon lyssnat på hjärtljuden, så någon betydelse kanske det har?
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Fast hjärtslagen ska ju accelerera, så jag fattar inte hur ni kan ange ett exakt hjärtljud. Varenda gång (utom första) gång vi har lyssnat på hjärtljuden har det pendlat rejält. Siffran bm skriver är ju bara en siffra någonstans mitt i ökningen.
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Det där stämmer inte alls. Bebisens hjärtljud varierar normalt mellan 120-160 och SKA variera! Man kan INTE säga könet på bebisen utifrån hjärtljuden. Förstår inte varför folk envisas med alla dessa fåniga myter.
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

När jag väntade sonen fick jag göra massor med ctg, då hoppade hjärtljuden mellan 120-160 under en halvtimme.

Det finns inget som säger att hjärtljuden har nåt med könet att göra.
Pulsen beror ju helt på om bebis sover eller är aktiv i magen för tillfället.

Den här gången har hjärtljuden legat mellan 140-150 varje gång.
Men även när bm kollar snabbt så växlar ju pulsen, hon kollar ju medel bara.
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

FridaJ skrev:
så då kan jag skippa denna teori för att försöka luska ut om vi väntar en pojke eller flicka :cry:

jag är såååå nyfiken så jag tror jag dööör :love:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju :angel:
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Har kikat lite... har tre gossar och en tjej. Ingen av pojkarna har legat under 144 en enda gång.
Kollar jag på den ena pojken och mot flickan så låg gossen som högst på på 151 om jag gör en snittberäkning av de 7 gånger man kollade hjärtljuden. Flickan hade 152,6 i snitt beräknat på de 6 gånger man kollade hennes hjärtljud.
Så här skiljer det väldigt lite....

Fast här har det varit lite avigt. Har spytt fram tom. v 22 med samtliga pojkar men endast kräkts 2 gånger när jag väntade dottern.
Hade däremot komplikationer såsom blödningar med dottern.

Däremot har barnen varit näst intill lika stora vid födseln.

3110g 48 cm (pojke)
3095g 48 cm (pojke)
3015g 47 cm (pojke)
3105g 48 cm (flicka)
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Min som fortfarande ligger i magen ligger ganska jämt på 143 men enligt UL ska det vara en kille. Vi får se i maj :)
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

Trams !

Mina barn har legat på mellan 120 och 154, alla tre alltså fast vid olika tillfällen. Och de är två tjejer och en grabb.

jag tror att hjärtljuden mera visar om bebisen sover eller är vaken
 
Sv: Hjärtslag tjej/kille

därför att det är roligt med myter ;) vill bara se om det stämmer in på de flesta, eller om det inte gör det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 958
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 586
Senast: Oh_really
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 978
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp