Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vilken snygging. Hoppas allt går som planerat. Uppdatera lite hur det går osv, spännande:):)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

KL

Grattis!

Själv lever jag fortfarande med drömmen att kunna ta hem min och dotterns favorit från ridskolan och ge honom en fin sista tid. Tyvärr är man ju inte gjord av pengar och vi har två hästar hemma men gammelfarbror har en alldeles speciell plats i våra hjärtan.
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Nu är han hemma :) Han sken upp som en sol på stallplanen och gick direkt in i sin gamla box! =) Vilket minne dom har hästarna.


Så här ser han ut idag ;)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Åh vad fin han är! Han ser SÅÅÅ nöjd och glad ut :)
Jag blir så glad och lite rörd när djuren får komma hem, hem med stort H :love:

Nu är han hemma :) Han sken upp som en sol på stallplanen och gick direkt in i sin gamla box! =) Vilket minne dom har hästarna.


Så här ser han ut idag ;)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Tack! Jag kan säga att han är lycklig över att få vara hemma igen! Öronen har varit klistrade framåt sen jag lastade ur han igår;)( Han kommer nog få träningsvärk i dom ) På ridskolan hade han dom mesta dels bakåt och såg allmänt deppig ut. Det syns på hela han att han är glad, så både jag och ridskolan har gjort rätt beslut!
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vilken fin kille !

jag är helt säker på att du kommer må bra i hjärtat varje dag du ser honom hemma igen !
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Det värmer i hjärtat att läsa såna här saker, tack för att du delade med dig TS!!
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Det är lite så jag känner med min x-medryttarhäst...var medryttare på honom i över 2 år. Han var odräglig från början (får göra som han vill för ägaren) men på mina dagar efter lite träning var han världens underbaraste!!
Jag har sett honom till salu gång på gång sedan dess, men tyvärr finns det inte pengar för honom i mitt liv just nu. I senaste annonsen stod det "tycker inte om att bli ledd" och jag känner att vaaa? Hur kan man få denna underbara individ till att inte vilja bli ledd. Jag tog promisar med honom när jag hade honom.

Vad härligt att du fått hem din kille! Trots att det gått 2 år sedan jag såg "min" pålle så går det inte en dag utan att jag tänker på honom (till sambons förtret, han får påminna mig gång på gång att "vi har inte råd just nu!).
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Hemlig: Jag hoppas att du någon gång kan få hem "medryttarhästen" för mig tog det som sagt 8 år innan jag kunde köpa loss han. Hade det varit för 2 års sen hade detta varit omöjligt då jag inte hade fast jobb utan jobbade som vikarie. Så vem vet om några år kanske du skriver en tråd här om att köpa tillbaka din pålle ;)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Härligt att allt verkar gått så bra och pålle känner sig hemma!LÅter som om ni kommer att bli nöjda båda två. :-)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Nu har gubben fått skor på sig och han är haltfri. Den som verkar hovarna hade verkat framfötterna olika stora. Och bakfötterna ja dom såg för jävliga ut :( Lyckades få dit ett par travskor ( söm-hålen sitter längre ut ) som han får ha några veckor för att dom ska få växa ut, kommer ta minst 3-4 skoningar innan dom ser normala ut! Egentligen skulle jag ha filmat och visat hur öm han var och anmält verkaren för så här får det inte gå till :(
Nu väntar jag på en "tandläkartid" + en veterinärtid så han får en riktig genomkoll =)

Han är fortfarande lika glad och han har blivit riktigt bra kompis med min shettis :D Och snart ska dom släppas ihop med bebishästarna bara jag vet att han är helt fräsch =)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vad roligt att du fått hem din gamling! Jag har själv köpt tillbaka min gamla ponny och det känns så fint att kunna ge sin vän ett sista hem. Min är dyrast i drift trots att hon är minst men det är hon värd :)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Lite uppdatering! nu har det gått 8 månader sen jag köpte tillbaka min gamla d-ponny! Allt har gått superbra hovarna gick till sig och är nu helt friska efter att det blev sönderverkade. Han har gått ner i vikt och satt muskler istället =) Han är superglad och gillar sitt liv med sin shettispolare. Här får ni lite uppdaterade bilder =)
prisse_unghastarna_010_5142eaa69606ee1a3131fbb2.jpg

Bild när jag hälsade på han..

Nu.
mg_3873_5141cb72e087c325fe0e251d.jpg

mg_3835_5141ca899606ee114784aa58.jpg

mg_3926_5141cc399606ee10fe62d832.jpg
[/IMG]
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 764
Senast: skuggi
·
T
Hästmänniskan Nu ska jag köpa häst och har varit runt och kollat litre men inte hittat något intressant än. Min stora fråga är om jag ska köpa ponny...
Svar
19
· Visningar
1 752
Senast: ZOFUS
·
Hästmänniskan Jag sålde en ponny i torsdags och efter fem timmar så gav nya ägarna upp och var ungefär hysteriska, då ponnyn var rädd för deras sto...
Svar
17
· Visningar
2 212
Senast: nocki
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp