Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Va fin han är!
Värmer verkligen i hjärtat att se detta :laugh:
Skulle göra allt för att få köpa tillbaka min förra b-ponny också :(
Menmen, har inget fast jobb o inte färdig studerat så det får vänta :)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Underbart!
Jag köpte en av mina favorithästar från ridläger och vi fick nästan 5 år tillsammans.
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vrf är han inte ridbar? 15 är inte en hög ålder :) min ponny är 14/15 och jag räknar med att han håller nästan 10 år till, det gjorde min förra ponny.

Edit: aah såg nu att han hade problem med hovarna.

Jag ångrade att jag sålde min första (förra) ponny så ja jag skulle köpt tillbaka han om han var vid livet och hade platsen (inte haft den ponny jag har nu) bästa hästen jag vet och ingen kan ersätta han :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Så glad han ser ut på nu bilderna! Som en levnadsglad unghäst typ :D
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vrf är han inte ridbar? 15 är inte en hög ålder :) min ponny är 14/15 och jag räknar med att han håller nästan 10 år till, det gjorde min förra ponny.

Edit: aah såg nu att han hade problem med hovarna.

Jag ångrade att jag sålde min första (förra) ponny så ja jag skulle köpt tillbaka han om han var vid livet och hade platsen (inte haft den ponny jag har nu) bästa hästen jag vet och ingen kan ersätta han :)

Han promenadrids 4-5 gånger i veckan i sällskap med shettisen :)
Jag hade själv en väldigt fräsch d-ponny som gick lättare dressyrklasser tills hon var 27 år ( min mammas första ponny var det )
Jag tror att det är nyttigt för en äldre häst att röra på sig och hålla igång så länge som dom är pigg och glad =)

JeayL: Ja han har verkligen fått tillbaka livsgnistan ;) Det är både ett och 2 bocksprång när man är ute och rider =)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Roligt att se!

(Och hade jag haft tid och råd skulle jag gärna ha behållt våra urvuxna ponnyer)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Jag tog tillbaka min gamla b-ponny efter ett antal år. Kan inte rida henne men cyklar med henne på sommaren och så har hon en tjej som kommer och rider :)

Ponnyn är nu 27år :)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Får jag fråga varför han är helklippt om han bara promenadrids?

Skönt att han verkar trivas!
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Får jag fråga varför han är helklippt om han bara promenadrids?

Skönt att han verkar trivas!

För att han får sån björnpäls och svettas av att bara skrittas när han har den =) Också är det lättsamt på våren när man slipper borsta bort allt. Har 3 stycken unghästar på lösdrift som är fullt på pälsade och det tar tillräckligt med tid att borsta av dom pälsen på våren =) Så dom som står uppstallade är klippta och har täcken. Även shettisen :)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Jag tog tillbaka min gamla b-ponny efter ett antal år. Kan inte rida henne men cyklar med henne på sommaren och så har hon en tjej som kommer och rider :)

Ponnyn är nu 27år :)

Visst är det härligt att ha sina gamlingar hemma! =)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

:)Vilken härlig historia, trodde det var en ponny som var helt slut och absolut inte gick att rida på och så läser jag att han varit dåligt omskött i hovarna och att han promenadrids, och jag tycker inte 15 år är någon ålder, Läste om att englands älsta hade fått somna in en bit över 50 år tror jag den var. Dotterns ponny har Kingsettle Tankha som farfar han blev 40 år här i Sverige
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Ja jag visste inte i början om han skulle gå att rida på då han var halt när jag fick hem han, det tog sin tid att bli bra i hovarna och han har gått ua på böjprov på kliniken.
Veterinären trodde inte att det skulle vara några problem för han att hålla för tävling, men han är inte så intresserad av det och jag har tävlingshästar så det räcker =) Så han ska få vara skogsmulle och bara ha kul resten av livet =)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Hej!

Jag önskar fortfarande att jag köpt min gamla ridskolefavorit när hon äntligen blev till salu. Tyvärr hade jag precis köpt en ny pålla och hade inte råd med två..

Så har du ekonomi, tid och möjlighet- varför inte? Annars hade jag låtit bli.. Och antagligen ångrat mig..

/Lavinia, som önskar att hon fått veta när den andra ridskolefavoriten skulle tas bort- jag hade gärna gett honom några år på landet i en hage och bara få må bra...
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Lavinia: Han är tillbaka hemma sen 8 månader =) Gjorde en uppdatering om hur han mår och så =) Tråden är från Juli 2012!

Synd att du inte hade råd att ha 2 hästar just då. Jag ångrar inte en sekund att jag tog hem han! =)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Vilken var din ridskolefavorit? Jag minns bara att du var ett stort fan av Hobbe;) Själv önskar jag att jag att jag hade köpt min favvo också men jag fick aldrig chansen...
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Fantastiskt roligt att läsa den här tråden! Han ser verkligen ut att trivas och må gott. :-)
 
Sv: Hjälp..skulle du köpa tillbaka din gamla ponny?

Eftersom jag aldrig klarade av att sälja mina ponnyer när ponnytiden tog slut, och till och med köpte en ny ponny som påläggskalv istället för stor häst, så ja. :angel:

Vissa hästar betyder helt enkelt mer för en än andra. Så länge man har de ekonomiska och tidmässiga möjligheterna att ge hästen ett bra liv, så varför inte?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 764
Senast: skuggi
·
T
Hästmänniskan Nu ska jag köpa häst och har varit runt och kollat litre men inte hittat något intressant än. Min stora fråga är om jag ska köpa ponny...
Svar
19
· Visningar
1 752
Senast: ZOFUS
·
Hästmänniskan Jag sålde en ponny i torsdags och efter fem timmar så gav nya ägarna upp och var ungefär hysteriska, då ponnyn var rädd för deras sto...
Svar
17
· Visningar
2 212
Senast: nocki
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp