Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

stargazr

Trådstartare
Hej,

någon som är bra på raser och blodstyper som kan kanske titta på lite bilder på min häst och ge lite gissningar på vad hon kan vara för något? Finns inget chip eller pass eller känd bakgrund på henne alls.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

då rekommenderar jag dig att skaffa pass till hästen asap eftersom det är lag på det.

finns det ingen bakgrund på hästen så lär den reggas hos SH som korsning eller så
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Ser ut som ett oreggat varmblod, vet du inte var hon kommer ifrån? Nånstans måste du ju köpt henne och som redan påtalats så är du skyldig att fixa pass till henne.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Är medveten om reglerna för pass, det är på g. Jag fick henne, köpt som föl av förra ägaren här i Sverige men hon påstår att det inte finns någon bakgrund på henne alls och jag har inte hittat något heller.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Hon ser ut som en travare.

Kan vara så att uppfödaren inte betalat hingstavgiften och därför inte kan registrera hästen.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag skulle mer gissa på någon hemmakorsning mellan varmblod (travare alltså) och någonting. Troligen halvblod eller något snarlikt om man ser huvudet på den som mer ser ut som ett halvblodshuvud än ett travarhuvud dock kroppen går ju inte att ta fel på att det är mkt travare i den.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag tror också på travare, eventuellt korsat med något annat. Tycker dock inte att den har något direkt halvblodshuvud, jag har stött på en hel del travare i jobbet som haft snarlik huvudtyp som den där.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag skulle mer gissa på någon hemmakorsning mellan varmblod (travare alltså) och någonting. Troligen halvblod eller något snarlikt om man ser huvudet på den som mer ser ut som ett halvblodshuvud än ett travarhuvud dock kroppen går ju inte att ta fel på att det är mkt travare i den.

Tror som du.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag tänkte också travare, tycker både huvud och kropp är väldigt travarlikt.

Har själv en oreggad travare, som alltså är utan siffror på halsen och reggad som okänd korsning i SH. Vid första anblick ser han dock ut att vara travare korsad med halvblod eller något grövre, men efter lite efterforskningar fick jag veta att han är enbart travare fast helt enkelt resultatet av en tjuvbetäckning.

Om förra ägaren köpte henne som föl så är ju inte historien så värst lång att spåra ändå, och alla hästar har ju en bakgrund, om du är nyfiken alltså. Förra ägaren måste ju ha ett namn/etc. som hen köpte hästen ifrån.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Tack för alla svar! Lite vad jag tänkt själv och vad andra sagt förut också.
Jag har försökt få svar från förra ägaren men får inga, något är lite skumt där.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Ja, det skumma är troligen att ägaren lät betäcka sitt sto med en dyr hingst och sedan struntade i att betala avgiften utan anmält henne som dödfödd elle kastad och slapp då betala ngt. Kommer det fram att hon lever så kommer hingstägaren vilja ha sina pengar, därav oviljan att vilja svara. ;)

Jag tycker hon ser ut som en typisk travare, ingen korsning.
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag håller med övriga. Väldigt lik en travare och särskilt på den ridna bilden där man ser att hon lyfter sitt bakben så som en riden travare brukar göra. (Jag har haft flera samt fött upp flera travare)

Hon ser väldigt trevlig ut! :)
 
Sv: Hjälp med gissningar på ras och blod i min korsning?

Jag tror att du har en varmblodig travare. Vart köpte du den?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 412
Senast: hundtant
·
Hästvård Hej! Jag rider en appaloosa-korsning på 7 år, valack, import från Spanien. Bor på västkusten där det varit väldigt varmt ett tag och han...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 932
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp