monell
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ett 3 årigt sto e:Biggle 1015 u:Pamira ue: Dammen 774 - Algarve xx 791. Hon är ädel med super temperament och mycket trav och galopp, skritten är ordinär. Samarbetsvillig och lättlärd. Vill betäcka för att få en dressyravkomma. Har ni nåt förslag?? snälla hjälp mig!!!!
Är hon visad på 3-årstest iår? Av omdömet därifrån kan du få fingervisning om hur du ska tänka vid val av hingst.
Av bilden att dömma är hon lite outvecklad och tunn (mer mat behövs).
Välj en stor hingst, gärna med bra framparti, till henne.
Tack för all hjälp och att du engagerar dig så! Jag känner mig verkligen villrådig - och snart går hon i brunst...men hur är stoets ben?
och 1 kg korn och 5 dl kli
Vänta ett par år med betäckning, så du att du ser hur hon utvecklas, och hinner visa henne på kvalitetsbedömning - så att du fått en ordentlig bedömning av stoet.
Du bör, tycker jag, välja en hingst som förbättrar frampartiet och som är långlinjerad. Jag tänker spontant på Damino DS. Ditt sto ser ut att ha en kort hals och brant bog.
Jag känner/ kände ditt stos mamma Pamira. Jag var tom intresserad av att köpa henne som unghäst. Hon var himla fint ihopsatt, men hade också kort hals (precis som din ser ut att ha).
Håller med Sara-Ida om att ngt långlinjerat borde passa bra.
Kul att du just föreslår honom! Jag är jätteintresserad av honommen det är en nackdel att han är så ung man vet inte hur han förärver sig och vilken dräktighets% han har. Men det går ju att prova. Sen tycker jag det är dåligt att de inte har betalning vid levande föl när det är så ung hingst.
Han går tillbaka på ett mycket förärvningssäkert möderne, och Don Romantic är också ett säkert kort, så jag tror att han kommer föra sina gångarter vidare. Möjligen är hans svaghet benen. Jag hade tagit chansen om jag hade haft ett sto som passat.