Hjäälp vilken hingst ska jag välja????

Sv: Hjäälp vilken hingst ska jag välja????

Det blir nog en fin fölis efter den mamman. Jag har gillat henne sen jag såg henne första gången. :love:

Chirlon och Rambo är två herrar som man nog bör lägga på ett sto med trevligt temperament och det verkar stoet ha, men jag vet inte hur det kan slå med resten av stammen. Fast mamman praglar ju så det kan kanske bli bra? U

Är dessa två herrar kända för att ge ovanligt skarpa avkommor?

(hittade en några månader gammal tråd men undrar ändå)

Senast ändrad av en moderator:

Rambo har jag ingen erfarenhet av men Chirlons far Ceylon är känd för att lämna temperamentsfulla avkommor. De är känsliga, livliga och talangfulla, har en själv;)

Jo, det är så jag fått uppfattningen om Ceylons avkommor också. Energi hos en häst är helt OK enligt mig om de är kloka. Det är väl mer aggressivitet man inte vill ha. Chirlons avkommor vet jag inte så mycket om mer än det som framkommit från hingstvisning och dylikt. De verkar emellertid mycket lovande med samarbetsvilja och talang mm.

Jag frågar eftersom jag i dagarna har ett hoppjerkesto på stationen för inseminering med Chirlon (andra försöket).

PS Ursäkta kapningen!

Jag håller med att det var en konstig foderstat till en häst. Flera undersökningar har visat att korn är inte bra att ge hästar utan havre är det bästa om man inte vill använda färdigfoder. Mitt förslag är att vända dig till Krafft och få en gratis foderberäkning efter analys på grovfodret. Det gjorde jag och jesses vilken skillnad på hästarna - dessutom kunde jag dra ner på kraftfodret vilket alltid är bra för plånboken!

Florencio 1, Quite Easy, Rosevelt, Sandreo?

Liknande trådar

Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 029
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 336
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 321
Avel Ska betäcka mitt sto om allt går som det ska i vår. Men har big beslutsångerst. Då jag för det första inte kan ett ord finska, och inte...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 228
Senast: chm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka