Hjäälp..snälla..med hingstval!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Legend
  • Startdatum Startdatum
L

Legend

Har ett treårigt sto som ska betäckas o jag kan inte bestämma mig för vad jag ska betäcka med, blir snart tokig..:crazy:
Hon är iväg på utbildning nu o ska gå treårs testet i maj o därefter betäckas är det tänkt..
Hon är e.Akribori-Stanford-Legend-Immer,blir ca 165 hög och jag vill betäcka med en Högställd hingst med bra temperament o ridbarhet..
Snälla hingstförslag, för o nackdelar..

Sv: Hjäälp..snälla..med hingstval!!!

Har ett treårigt sto som ska betäckas o jag kan inte bestämma mig för vad jag ska betäcka med, blir snart tokig..:crazy:
Hon är iväg på utbildning nu o ska gå treårs testet i maj o därefter betäckas är det tänkt..
Hon är e.Akribori-Stanford-Legend-Immer,blir ca 165 hög och jag vill betäcka med en Högställd hingst med bra temperament o ridbarhet..
Snälla hingstförslag, för o nackdelar..

Är det verkligen ingen som kan komma med ett förslag??
En hingst som jag funderar på är t ex. Heartbeat..nån som träffat han el. avkomma till han?
Hans första avkommor kommer väl i år?

Kanske lättare när stoet är bedömt? Då vet du mer om hennes för och nackdelar. Jag antar att det är en hopphingst du söker? Är ditt sto ädelt eller lite tyngre?

Ludwigs champion passar ju lite ädlare ston. Själv har jag lämnat mitt sto till Niveau, han verkar ha en superbra ridbarhet och hoppar riktigt fint. Men han är inte högställd tyvärr.

Heartbeat verkar vara en fin hingst så om du redan funderat på honom så kanske det är ett bra val.

Jag har själv velat hur mycket som helst så jag vet hur det snurrar runt i huvudet innan man bestämt sig.

Kanske lättare när stoet är bedömt? Då vet du mer om hennes för och nackdelar. Jag antar att det är en hopphingst du söker? Är ditt sto ädelt eller lite tyngre?

Ludwigs champion passar ju lite ädlare ston. Själv har jag lämnat mitt sto till Niveau, han verkar ha en superbra ridbarhet och hoppar riktigt fint. Men han är inte högställd tyvärr.

Heartbeat verkar vara en fin hingst så om du redan funderat på honom så kanske det är ett bra val.

Jag har själv velat hur mycket som helst så jag vet hur det snurrar runt i huvudet innan man bestämt sig.

Jo jag kommer inte att bestämma mig helt förrän hon är bedömd men jag vill ha lite kandidater o välja på innan..
Känns inte som det är tvunget att det är en hopphingst men jag vill att den ska kunna hoppa..hon har själv en riktigt fin hoppteknik..
Hon är ädlare typ..pratade med flyinge o dom föreslog niveau men jag stirrar kanske på hans omdöme för mycket o törs inte.

Förstår inte varför jag ska ha så svårt att välja hingst just till henne..:confused:

De sa till mig också att de inte alls tycker han är lågställd, men lite omodern i typen är han nog ändå, fast jag tycker inte det är något fel på hans halsansättning.

Hästak har ju några fler danska snyggingar utöver Heartbeat bla a Cosmeo, han verkar inte vara fy skam.

Cosmeo är jättefin..
nackdelen med mitt sto är att hennes far, Akribori är så linjeavlad, han har alla dom där stora hingstarna flera ggr i stammen..så på hoppsidan känner jag mig ganska begränsad på hingstar för nästan alla har Landgraf, cor de la brye i sina stammar..så även Cosmeo;)
tyvärr..

En hingst som jag blev att tänka på är Lambrusco Ask. Jag tror stammen är Landor S-Contender-Furioso II. Eklunda är spermaimportörer. Hopphingst som även nedärver bra gång och har en trevlig exteriör!

En hingst som jag blev att tänka på är Lambrusco Ask. Jag tror stammen är Landor S-Contender-Furioso II. Eklunda är spermaimportörer. Hopphingst som även nedärver bra gång och har en trevlig exteriör!

Jättefin hingst..men där har du det med hennes stam, både Landgraf o Cor de la bryere finns där..så den går bort,tyvärr..:crazy:

va jobbigt, de där begränsar ju en hel del. Men Heartbeat tycker jag verkar vara en bra hingst. Skulle Hip Hop kunna vara nått? Fast han har väl lite grövre bakom sig, de va inte lätt det här! Återkommer om jag kommer på nått!

Har du möjligtvis någon bild på ditt sto? Jag har också en 3-åring efter Akribori-Imperator som vi ev ska betäcka. Skulle vara roligt att se hur din ser ut.

Jag har ingen bra bild, men visst nån skaplig har jag nog..vet däremot inte hur man lägger in det här..:o

skicka bilden till mig så lägger jag in den åt dig....sedan kanske du skall ta dig en funderare på hingsten som står där hon är nu, har bilder på honom om du vill se

skicka bilden till mig så lägger jag in den åt dig....sedan kanske du skall ta dig en funderare på hingsten som står där hon är nu, har bilder på honom om du vill se

Tack..tar det sen, ska bara svara lite snabbt..var o hälsade på i fredags så jag fick se han "Live", han är jättefin har däremot inte sett han röra sig men han visas kanske på hingstvisningen?
Helt klart är han med i funderingarna..men hur jag tänker kan vi ta sen..

Radiator kanske skulle kunna vara nått? han är väl fri från Landgraf och Cor de la Bryere blod har jag för mig!

Radiator kanske skulle kunna vara nått? han är väl fri från Landgraf och Cor de la Bryere blod har jag för mig!

Radiator har en godkänd son, Caremé tror jag han heter godkänd i år med både gångarter och hoppteknik. Verkar vara väldigt bussig.

Stämmer..mycket intressant hingst;)
Tyvärr, så har han Landgraf på moderns sida..så han går tyvärr bort..så typiskt..:(

Tycker du skall välja en äldre avkomme prövad hingst till ditt unga sto.Betänk oxå att Akriboris avkommor inte är utvärderade så väl ännu heller.

Vill du ha en avkomma som både kan hoppa och röra sig kanske Nobel skulle kunna passa? Jag tror inte att han är släkt med din häst heller? Nobel är nämligen e Larno u H. Silithy e Ladalco
u Dasilithya e G Ramiro Z e Joost.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu vänder jag mig till er här på Avel för att få bra tips om hingstval till mitt sto f.05 e.Florencio I ue.Pik Labionics, fullständig...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: smulan87
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 589
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 257
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025