Hjäälp!!!!!! Akut!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

FannyN

Trådstartare
Min katt håller på att vakna upp ur en narkos och han skriker och ramlar!!
Är utan bil och med en bebis ensam hemma....

vad i helvete ska jag göra:cry:

Skriken är det som gör mig livrädd!!!!

Sv: Hjäälp!!!!!! Akut!!!!

Personligen har jag bara varit med om att katten är lite "vinglig på benen" efter narkos..
Mitt tips skulle vara att du ringer din veterinär och frågar dem om du känner dig orolig.

Att han ramlar och är vinglig är inget konstigt. Det är ganska normalt efter narkos. Inga av mina katter har skrikit, men det är klart... är katten orolig kan den nog låta också (är katten "verbal" i normala fall?).

Släck lyset!

Sätt in honom i transportburen igen och ställ in honom i ett tyst rum och släck lyset så att det blir kolsvart i rummet. Jag har varit med om samma sak. Tydligen är det två olika narkospreparat som blandas och det ena går ur kroppen snabbare än det andra vilket lämnar katten med en mycket otäck känsla i kroppen. Men det går över...

Det hjälpte!!!!!:bow: :bow: :bow:

Världens största tack till dig och övriga som svarat!!

Att vakna ur en narkos är ju att jämställa med en rejäl bakfylla och (i katternas fall) panikkänsla för att de inte vet var de är, hur de kom dit och varför kroppen inte fungerar. Otäckt och ibland smärtsamt!

Har funderat på det där. Om hjärnan blir klar före kroppen, vad jobbbigt det måste vara för katten? Vi människor vet ju om att vi blivit sövda och varför, men katten är helt ovetande och förstår ingenting. Ganska ångestladdad känsla kan jag tro.

En av mina hankatter skrek alltid när han mådde illa. Jag antar iaf att det var då och därför eftersom det inträffade tex precis innan han kräktes eller om han blev åksjuk. ...o narkos kan ju iaf vi människor må illa av!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
793
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 751
Senast: SiZo
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 349
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama