Hjääälp! Min dator är uppochner!

Reykur

Trådstartare
Min katt gick på någon knapp så allt vändes uppochner! Jag behöver seriös hjälp här,vad trycker jag på för att få det vanligt? Detta är svåårt, har en laptop och allt är spegelvänt

Sv: Hjääälp! Min dator är uppochner!

Jag vet inte hur man gör men har du startat om den? :P SÅ gör jag alltid när nåt blir knas med skärmen :angel:

Ja det har jag också som universallösning, men denna gång funkade det inte.. *panik*

haha...
flåt att ja skrattatr men erkänn att det är lite roligt....
vänd laptoppen då :P

ne men längst ner på startmenyn kan du ha grafikkortsintställningar
eller högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper och där tar du fram inställningarna, sen är det bar aatt lika lite :)
kan inte riktigt förklara utan att "pilla"

Åh, det är ett litet skämtvirus (alltså inget farligt) som en jobbarkompis till mig kör med då och då om någon går ifrån datorn - det är en enkel knappkombination men minns inte vilken, pröva att googla om det går?

En god vän tillgänglig på msn hjälpte mig!
Ctrl+alt+uppåtpil gjorde susen ;)

Men hur 17 lyckades katten med detta! Haha knäppa djur ;)

det jag har bhöver man bara trycka med musen,
men katten kan ha pillat på inställningarna till skärmen via grafikkortdrivisarna och vänt det på såvis :D

alt + gr plus upp pil borde funka det med ;)

Åh, det är ett litet skämtvirus (alltså inget farligt) som en jobbarkompis till mig kör med då och då om någon går ifrån datorn - det är en enkel knappkombination men minns inte vilken, pröva att googla om det går?
Det är inget virus!

Anyway, problem solved :cool:

typiskt laptoppar och deras snabbknappar...

tänk mig då som har altgr+upp pil för att höja volymen i winamp då?

Nej, jag kom på när jag skrev det att Francois nog hade fått det om bakfoten ;) He's French, what can I say? ;)

TS: Tur att det löste sig! Jag visste att det var en enkel lösning men mindes bara inte ordningen :)

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 956
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 783
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 766
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24