Hittar ingen bra rubrik!

memma

Trådstartare
Ja, tyvärr kom jag ej på någon bra rubrik....men hoppas ni läser ändå!

Jag har hört och lagt märke till att dem som mått dåligt/ illa längre in i graviditeten oftast fått flickor.....stämmer det eller bara en slump att jag har många ( en del) i min omgivning som fått tjejer och mått skit längre i graviditeten???
Hur har det varit för er?? Är i V17 nu o spydde senast i går morse, utan att må illa dock, ett tag sedan jag mått illa nu (fått akupunktur ju mot det då)

(lite rörigt skrivet kanske, sitter och väntar på min vän som misstänker grav. o ska testa så fort hon varit på apoteket...:o ring telefon, ring)

Sv: Hittar ingen bra rubrik!

Jag har inte mått dåligt alls under min graviditet(varken illamående elelr kroppsliga krämpor) och Liten är en tjej (konstaterat genom UL v.32).

Jag misstänker att det där nog varierar rätt bra.
Fast på mig har det stämt :angel:
Mådde illa betydligt längre in i graviditeten den här gången.

jag mådde skit läääänge. Kräktes dygnet runt och gick runt som i en dimma. Ut kom Elivia så på mig stämde det iallafall.

har mått lika dåligt om inte sämre denna graviditet, vet dock inte vad som kommer ut, får se i januari:D

Mina två sista graviditeter har varit ett inferno i illamående, kräkningar, och allmänt urpissigt tillstånd, och alla mina graviditeter har resulterat i pojkar (5 stycken), så på mig stämmer det inte

Jag mådde väldigt dåligt under min graviditet. Nästan hela tiden mådde jag skunk, fick ligga på sjukhus o en massa hemskheter. Och för det fick jag världens underbaraste prinsessa och en övertygelse om att ett barn räcker gott! :)

Mådde jättebra hela graviditeten och fick en tjej, så på mig stämmer det inte. :)

De jag vet som spytt hela gariviteten har fått POJKAR ;)

Jag har hört att om mamman förfaller är det tösen i magen som tar mammans skönhet, det stämde då på mig.... jag såg verkligen risig ut som gravid.... :rofl:

Alltså är det mest skitsnack jag hört.....och bara slumpen att dem som mått skit länge fått tjejer.

btw: Min bästa vän plussade i dag..så skoj om allt nu går vägen så i slutet av juli!!:bump:

Stämde på mig. var inte alls illamående med pojkarna och lätt illamående nu med tösen. Stämt på mamma med mig iallafall mot de 3 pojkarna men vet ej hur hon mådde med syrran...Om nu min väninna och min morbrors fru som båda mår illa och har pojkar innan de inte mått illa med, får tjejer, ja då stämmer det för dem med =)

Däremot har jag aldrig varit så ful med finnar överallt som med pojkarna, medans jag var underbart vacker ( enligt alla ) nu med tjejen! och jag har aldrig haft så lite halsbränna som nu när jag fick en tjej med massor av hår och hade massor med halsbränna när sonen kom ut kal om skallen. Så den terorin stämmer inte på mig....

Har inte mått något illa alls någon av mina graviditeter, och har 2 underbara tjejer.
Mamma har 4 döttrar, inte heller hon mådde illa någonting under någon graviditet.
Syster har en son, mådde dåligt halva graviditeten.
Bästa kompisen har en dotter, märkte inte att hon var gravid förrän hon hade gått nästan 6 månader in i graviditeten :o

Så baserat på dessa stämmer det inte alls

Arbetskamraten mådde illa jättemkt, fick inte behålla någonting alls de första 4 månaderna (var inlagd på sjukhus med dropp en period), hon fick en tjej... På henne stämde det iaf, men jag tror bara att det är slumpen som avgör ifall man mår illa eller inte

De jag känner som mått illa länge under graviditeten har fått pojkar..
så det är nog väldigt olika:)

Uärk, typ halsbränna har jag massa...har ni bra tips mot det??
Dricker samarin hjälper ibland ibland inte.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 347
Senast: cirkus
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 473
Senast: escodobe
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·
Gravid - 1år Fick reda på att det startades en stöttningstråd för mig av moderatorn men att hon låste & tog bort den. Jag tyckte det var bättre jag...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
45 824
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023