Hitta polska föräldrar?!?

D

dsara

Jag har ett polskt sto som jag så gärna skulle vilja hitta föräldrarna till. Har varit inne och tittat på olika sidor, men det är inte så lätt med polska siter...

Nu undrar jag om någon som är bra på detta kan hjälpa mig :confused:

Fadern heter LE DUC, född 1999, rasen är "polski kon szlachtny polkrwi" och stamboksnr 169 G Wl.

Modern heter CHRAPKA, född 1989, rasen är "wielkopolska" och stamboksnr 531 W Mz

Hoppas att ngn kan hjälpa mig!!!

Sv: Hitta polska föräldrar?!?

Jag har ett polskt sto som jag så gärna skulle vilja hitta föräldrarna till. Har varit inne och tittat på olika sidor, men det är inte så lätt med polska siter...

Nu undrar jag om någon som är bra på detta kan hjälpa mig :confused:

Fadern heter LE DUC, född 1999, rasen är "polski kon szlachtny polkrwi" och stamboksnr 169 G Wl.

Modern heter CHRAPKA, född 1989, rasen är "wielkopolska" och stamboksnr 531 W Mz

Hoppas att ngn kan hjälpa mig!!!

Om man läser om Wielkopolski rasen står det att den kom i huvudsak från Trakhener, och det finns en Chrapka på Allbreed med bara polskt i stamtavlan, kan det vara hon?

http://www.allbreedpedigree.com/chrapka2

Vad jag kan förstå av Google translate mm så betyder polski kon szlachtny polkrwi "polskt med ädelt blod" men om det betyder att han är någon sorts fullblodskorsning eller vad det annars kan betyda har jag ingen aning om. Hittar inget mer om honom.

Gud så duktiga ni är!!!!! Stort tack för hjälpen. Nu gäller det bara att lära mig lite polska ord så att hon förstår vad jag säger ;-)

Jo, det är rätt häst. Så kul att kika runt lite bland hennes förfäder. Märks att hon har hoppblod i alla fall!

Liknande trådar

D
Avel Hej! jag har skaffat mig en underbar:love: polsk import, undrar om det finns någon som är duktig på polska stammar och om det finns...
Svar
13
· Visningar
2 399
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden