hitta nytt hem?

MinIan

Trådstartare
hur svårt är det egentligen å hitta ett nytt hem till en 1 årig hankatt okastrerad?

jag tänker inte tala om vems katt men det är på grund av flytt till ett mindre ställe..

personen i fråga har 4 katter.. och måste hitta ett hem åt denna som är 1 år och en kattunge som är kanske.. ja iaf.. född i sommar..
man vill ju inte avliva djur på grund av flytt lixom.. dom är båda väldigt keliga och trevilga djur har jag hört.. har ni någon internet sida som är bra för detta? eller har ni nått annat tips på vad man kan gö`ra?

Sv: hitta nytt hem?

Det är svårt att hitta hem till vuxna okastrerade katter.:crazy:

Ettårig okastrerad hankatt. Skulle tro det är omöjligt att
hitta nytt hem. Kattungen kan man ju annonsera ut på
blocket och sätta upp lappar i affären om.

Den enda som lider av att hankatten avlivas är ägaren
och det ansvaret får hon ta.

ja, det finns inte så mycket å göra åt det då..
man borde ha ganska mycke tur om man hittar ett hem åt den katten.. men man kan ju alltid hoppas på det bästa :)

Att få någon att ta emot en okastrerad hane är som regel väldigt svårt, men om ägaren är tydlig med att katten inte pissar inne och kommer vara kastrerad när den flyttar blir det antagligen betydligt lättare.

jo, det blir det nog.. vad jag vet var han en väldigt trevlig och vad ska man säga.. "överkelig" när han var mindre, blir han kastrerad blir han nog sitt gamla jag.. misstänker jag.. :)
så på det viset vore det synd å ta bort han....

Du kan ju alltid lämna in katten på ett bra kattpensionat eller något så länge. Det var där jag köpte mina katter, det är väldigt bra där, och katter i alla åldrar ;)

Det kan vara svårt men inte omöjligt.Men det underlättar om den är kastrerad.
Sen beror det på hur katten ser ut också.
Det är många som vill ha en långhårig röd katt medan svarta katter inte är lika populära.
Försök på blocket, och sedan kan man också annonsera på olika katthemssidor och andra kattforum.
Sätt in en bild på katten och skriv personligt om den.

Men hur kan valet vara mellan att sälja eller ta bort katten? Djur är inget man bara gör sig av med hur som helst. "Din vän" har väl tagit sig an katterna en gång i tiden? Då får väl "din vän" antingen låta bli att flytta, flytta till något större eller ha katterna på den mindre ytan tills en lämplig lösning kommer upp.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Tass
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 727
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 180
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad