Hitta info om danska hingstar?

lille skutt

Trådstartare
Ja hur kan jag hitta info. om danska godk. hingstar?
Var och kikade på en nyhitkommen hingst men vill veta lite mer om honom.
Han är alltså inte godkänd här i Sverige

Sv: Hitta info om danska hingstar?

Nä, det är det inte!
Vet inte hur mkt. jag kan skriva här:crazy:
Är en avkomma efter A-Dur:angel:

Det är väl ingen statshemlighet så vill du få info måste du ge ut namnet.

Det är bara att jag inte kommer ihåg hela namnet:crazy:
Han heter C-Dur Pacific har jag för mig men det sista kan vara fel.
Är efter A-Dur - Corlando 5år i år om jag fattade rätt.
Godkänd i danmark

A-Dur har ingen gk son i DK,han har haft en i början på 90-talet med den är valack sen flera år tillbaka.

I förra veckan var vi i Danmark och köpte en 5 årig godkänd Dansk hingst. Han är efter A dur - corlando. Han hade nior på hoppbetyget och stor ridbarhet.

Eller föresten undrar om han inte fick en son godkänd i dansk pinto förbund,en fuxskäck om jag minns rätt,och det var väl samma häst som fick nflera nedslag på ben/hovar med point typ 5-5 eller 5-6
Så den är bara gk för pinto avel.

Senast ändrad:

C-DUR'S PACIFIC är bara godkänd i Pinto-föreningen. Han är visad exteriört 3 gånger och gått ett 1-dagars bruksprov.
Vid sin senaste visning fick han 5 på frambenen och 6 på bakbenen med följande kritik på extremiteterna
"Lemmerne passende føre, brudte tåakser for, bløde koder bag, rette udvendige hovvæge bag."

Här är hans resultat
Stangmål 168
Rapportvis Kåret den.
29-08-09
Hedensted
8P
Nr. 2 af 2
168

Beskrivelse:
Betydelig hingst af god type. Passende dybde og bredde. Kønt hoved, velansat, lidt kraftig hals. Lang skulder. Velmarkeret manke. Ret god overlinie. Fladt kryds. Lemmerne passende føre, brudte tåakser for, bløde koder bag, rette udvendige hovvæge bag. Bevægelsen god og taktfast i skridt. Ret god i trav og galop

Kropp:8 8 7 7
Lemmer:5 6
Bevægelse: 8 7 7
Helhed:8

Hans mormor SOUTH PACIFIC ( av okänd stam) fick 4 och 3 på sina ben så det kommer nog därifrån.

Kåret den:15-09-96
Sted:Vilhelmsborg
Resultat:5P
Placering: Nr. 7 af 7
Stangmål: 155
Båndmål:
Gjordmål:184
Pibemål:20.0

Beskrivelse:
Middelstor hoppe af lidt kraftig type. Almindeligt hoved. Velansat, kort hals. Stejl skulder. Velmarkeret manke. Stram lænd. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne rette, udtået bag. Smalle hove.Korte koder. Bevægelsen god i skridt, knap taktfast bag i trav og galop

Krop: 6 6 6 6
Lemmer: 4 3
Bevægelse: 7 5 5
Helhed: 5

På DV hittar man bara DV gk hingstar,med full stamtavla och utan kul färg :idea:

C-Dur Pacific har en registrerad avkomma i danska Hestedata. Ett mörkbrunt stoföl född 2009 undan ett sto med okänd stam.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 293
Senast: Bee
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka