Hitta hem på Tv4

Saybia

Trådstartare
Är det nån som sitter och ser?
Jag blir så himla ledsen :cry:
Ang. yorkshireterrierna som Hundstallet fick in:
"hundarna tystades genom att man kastade sten på dem eller slog dem med en tidning, vilket resulterade i att de skrek istället för skällde" och "hundarna kastades ut genom fönstret, ibland så våldsamt att de låg på backen och skrek i flera minuter" :cry: :crazy:
Fyf*n vilka människor det finns! :mad:
 
Sv: Hitta hem på Tv4

jag kollar på det med :cry:
fy fan säger jag bara :eek:
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Ja jag fattar inte ens att jag kunde fortsätta och se, det gör så himla ONT att se djur fara illa :(
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Såg tyvärr bara de sista minutrarna.... Men får väl försöka se programmet nästa vecka i stället.
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Har jobbat som frivillig på ett hundstall i Stockholm för ca 25 år sedan...behöver inte se programmet för att inse hur mycket elände det finns. Redan då mötte jag individer som råkat ut för vansinniga saker...vidrigt!:cool:
 
Sv: Hitta hem på Tv4

*kl*

Jag kan inte låta bli att tänka på alla hemlösa människor som skulle behöva den här uppmärksamheten och hjälpen.
Men det är ju inte lika mysigt att visa upp "Pelle" 45 som sovit i ett soprum under vinterhalvåret. Inte heller vill man ta hem "Pelle" och ge honom ett hem eller mat.
Det är ju inte konstigt att hundar och katter behandlas som skit när vi inte ens
tar hand om varandra.
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Hur människor kan behandla djur på detta sätt är för mig ofattbart. Brukar titta på djurpoliserna på Animal Planet . Inser att sånt hemskt även händer här. Fy f---n. De ska ha långa kännbara straff.:mad:
 
Sv: Hitta hem på Tv4

skillnaden där är väl att människor ändå har ett val, det har inte djur..


visst han kan ha haft det jobbigt men det rättfärdigar inte att man tex börjar hålla på med droger och konsekvenerna blir att man till slut står utan bostad..
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Du ska nog fundera en bra stund innan du säger att människor har ett val...

Självklart är det synd om djuren men det ligger absolut något i vad Kanelbulle säger.
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Fast jag tycker väl också att man har ett val. Ingen tvingar ju folk att börja knarka, supa eller vad det nu är de gör/gjort för att hamna på gatan.
Jag säger inte att det inte är synd om dem för det är det men man har ju val här i livet och vissa har ju helt klart halkat fel...
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Visst har man ett val, men en del har också oddsen emot sig.
Du vet inte vilken bakgrund Pelle har, och vad som gjort att han(hon) hamnat snett.
Jag tror att vi måste bry oss om varandra i första hand, för så länge
människor behandlas sämre än djur kommer ingen förändring ske.
Sen kan man snyfta ihop hur många rädda-fido-program som helst,
jag tycker det är knasigt.
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Tänkte skriva detsamma:bow:

Till er andra som tycker att man har ett val, så vet ni inte så mkt om hemlösa. Det är inte bara knarkare/alkoholister som blir hemlösa pga drogerna. Det finns "vanliga" människor som kan bli/blivit hemlösa pga av olika omständigheter, och för att stå ut med livet på gatan så är droger ett bra allternativ för en del.

Många hemlösa vill ju bli en hederlig svensson, men har dom inget hem så får dom inte socialbidrag...och har dom inte socialbidrag så får dom ingen lgh:crazy:

Hundar som far illa lider jag verkligen med och hoppas att dom får det bra, och ägarna får ett :devil:
 
Sv: Hitta hem på Tv4

så fruktansvärt var det . grinade nästan . om man sköter djur så som den personen gjorde så har man inte mkt innanför pannbenet.
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Jag kan inte låta bli att fortsätta tro på min idé om "Djurpoliser" i Sverige, som får omhänderta djuren direkt om de anser det nödvändigt.

Ärligt talat, det tar ändå en stund innan man har 150 hundar, de kunde gjort något åt det när hon hade 70 hundar...

Men, hur ska man kunna ha resurser att ta hand om djur som far illa när det inte finns resurser att ta hand om människor som far illa.

Välfärdssamhälle...

//E
 
Sv: Hitta hem på Tv4

Jo, men som personalen i hundstallet sa; att få 150 hundar tar inte speciellt lång tid om man från början har 8 tikar och 3 hanar tex. En tik är ju dräktig ungefär 2 månader och beroende på hur stora kullarna är så blir det snabbt fler + att det så småningom även blir inavel då när valparna blir könsmogna och kan para sig...
Sen så kanske det inte är lätt att på en gång se hur många hundar en person har om de bara hålls inomhus, de polisen och de från hundstallet trodde ju att det först rörde sig om drygt 70 hundar men det visade ju sig som sagt vara det dubbla och lite till... :crazy:

Men jag håller med om att det borde finnas nån motsvarighet till "Svenska Hästars Värn" fast för hundar, så kanske man snabbare kunde få bukt med sån här misskötsel...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 043
Senast: Luff
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 254
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp