Hitta hästen

D

diamonder

hej!
vet inte riktigt om detta ämne hör hemma på denna tråd....
jag sålde min häst för ett par år sedan, och skulle nu vilja veta var han finns, bara för att se hur det är med honom, är det någon här som vet vart jag kan hitta info. om honom?
jag har inte ägarens namn eller någonting...

tacksam för svar
 
Sv: Hitta hästen

Lägg ut en annons på efterlysningar. Googla på namnet. Jag letade efter 2 hästar förrut det tog mig 4 år att hitta den ena, den andra tog det 7 år. Prova att söka i rasföreningarna om hästen är reggad.
 
Sv: Hitta hästen

tack så mycket för tipsen!
men jag vet inte om jag orkar leta i 7 år ;)
 
Sv: Hitta hästen

Det kanske går att hitta genom avelsföreningen? Då borde det nog räcka med namn/reg.nummer. Ring och hör efter :)
 
var tog hästen vägen?

Funderar lite på det här om hur man kan hitta hästar som man "tappat kontakten" med.. Alltså som sålts bort.
Hur har ni gjort för att hitta en häst som "försvunnit"? Finns det inget ägarregister som t.ex. hos kennelklubben?
Jag försöker få tag på en häst som är halvblod-arab, så speciella rasklubbar fungerar inte att kontakta.
Några förslag? Jag har redan kontaktat alla ridskolor jag hittat i området (jönköping-aneby) kring där spåren försvinner.
Finns det andra forum liknande Bukefalos? Jag har satt ut efterlysningar på olika sidor, men utan resultat, så nu behöver jag tips om hur jag ska gå tillväga?
 
Sv: Hitta hästen

hofi skrev:
Lägg ut en annons på efterlysningar. Googla på namnet. Jag letade efter 2 hästar förrut det tog mig 4 år att hitta den ena, den andra tog det 7 år. Prova att söka i rasföreningarna om hästen är reggad.
Googla på namnet är en jättebra idé:idea: Det gjorde jag men en häst som jag var fodervärd på för 12-13 år sedan.. och jag hittade honom:banana: :bump: /C
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 274
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
619
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp