Hiss och diss webbplatsdesign

chiliconcarne

Trådstartare
Jag håller på att försöka lära mig att skapa webbplatser. Söker nu inspiration på snygga webbplatser som är lätta att använda men också webbplatser som har ett utseende ni helst vill glömma.
 
Oj, det är ju jättesvårt beroende på vad det är för typ av webbplats :D Men förutom det klassiska med att tänka på färgsättning osv så finns det en sak som är vanlig som verkligen stör mig: när bottenmenyn flyttas neråt när man scrollar...

Många företag, tex webbshoppar, har en meny längst ner där det går att hitta info om köpvillkor, fysiska butiker m.m. Det är inte jättekul när man scrollar nedåt och den menyn hoppar nedåt i samma takt för att ge plats att visa fler produkter... Först när alla produkter laddats, då kan man se menyn som egentligen var det enda man ville hitta.

En sida som jag tycker är enkel att navigera på är svenska salukiringens hemsida: https://www.saluki.se/index.php/sv/

Det är behagliga färger och jag upplever menyer och teckensnitt som lättlästa och lättförståeliga.
 

Liknande trådar

Anläggning :idea: :wtf: Hiss eller diss!?? Vettigt folk med erfarenhet av olika hästgrejer sökes! Vad tycker du om en särskild sak, är det en bra...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 866
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 937
Senast: Buzzter
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 241
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ De sista åren har jag sminkat mig väldigt lite, tidigare använde jag fondation men upplevera att det blev tjockt, kladdigt och fult. Nu...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp