Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@lil-sis - så rent tekniskt...om man äter upp alla bollar i en sådan förpackning kanske den laxerande effekten slår in och man slipper bekymra sig?
Jamen dååååså! Då kan jag lätt unna mig ett paket till söndagsfikat efter Sh´bam/pilates-passenUtan tvekan!
Tack! Tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant Sötningsmedel är inte riktigt min grej....Ingredienser:Sötningsmedel (maltitol*), havregryn (27%), vegetabiliskt fett (palm, raps, shea), vatten, kokosflingor, kakaopulver, salt, färgämne (sockerkulör), konserveringsmedel (kaliumsorbat), emulgeringsmedel (vegetabiliskt E471, solroslecitin), arom (mocka, vanillin). Kan innehålla spår av mjölkprotein. *Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.
http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
Jamen dååååså! Då kan jag lätt unna mig ett paket till söndagsfikat efter Sh´bam/pilates-passen
...en stor kopp kaffe till bollarna, och sedan Extra efter det...Tugga lite Extra också så blir det garanterat fart
Eftersom innehållsförteckningar har en fallande ordning och andra ingrediensen uppgår till 27% så tror jag att det räcker med att äta en enda sån där chokladboll för att man ska kunna kalla det överdriven konsumtion av maltitol! Urrk!Ingredienser:Sötningsmedel (maltitol*), havregryn (27%), vegetabiliskt fett (palm, raps, shea), vatten, kokosflingor, kakaopulver, salt, färgämne (sockerkulör), konserveringsmedel (kaliumsorbat), emulgeringsmedel (vegetabiliskt E471, solroslecitin), arom (mocka, vanillin). Kan innehålla spår av mjölkprotein. *Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.
http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
Dom där kollade jag på när jag va på Ica sist, men va lite tveksam, men man kanske ska våga prova på dom ändåNu är det dags igen! Ingen nyhet för i år förvisso, men nyhet för säsongen Skorpor med pepparkakssmak. SÅ goda! Perfekt att doppa i lite te/kaffe. De smakar verkligen pepparkaka. HISS
Hur mycket är det i en sån där grunks med ingefära? Det verkar ju vara perfekt till när man ska göra smoothies
Tre nya favoriter i mitt kök som jag vill HISSA.
Främst för bekvämligheten. Chili är ju inte så roligt att hacka. Ingefära inte mycket roligare, men främst är jag hopplös med att ha det hemma. Och skulle jag komma ihåg att köpa hinner den mögla innan jag ska ha det.
Vitlöksstinkade fingrar är inte heller så kul. Extra plus för den smarta förpackningen vitlök och ingefära har.
Tre nya favoriter i mitt kök som jag vill HISSA.
Främst för bekvämligheten. Chili är ju inte så roligt att hacka. Ingefära inte mycket roligare, men främst är jag hopplös med att ha det hemma. Och skulle jag komma ihåg att köpa hinner den mögla innan jag ska ha det.
Vitlöksstinkade fingrar är inte heller så kul. Extra plus för den smarta förpackningen vitlök och ingefära har.
70 gram. Det är ju inte speciellt billigt om man är storförbrukare. Men för mig som använder ungefär det på en månad är det perfekt.Hur mycket är det i en sån där grunks med ingefära? Det verkar ju vara perfekt till när man ska göra smoothies
Prova polkagris istället, den köpte jag förra året och den luktade braBlev så glad när jag såg Gunrys pepparkakstvål på ÖoB när julen nalkas. Tyvärr känner jag mig inte ren efter användning. Hjärnan kopplar pepparkakslukt till fett och smuts.
Jag vill Hissa världens godaste glass! Nämligen Mormor Magdas Mintdröm. Helt underbar, och inga konstigheter, innehåller bara
Har inte bestämt mig för om jag ska pröva Mormor Magdas Poppiga Popcorn, Mormor Magdas Chockladtryffel eller Mormor Magdas Salta Karamell nästa gång. Nån som provat och kan ge mig en hint?
- Mjölk och grädde från svenska kossor
- Ägg från bröderna Hyltbring i Hyltan
- Socker från svenska sockerbetor
- Chokladkräm tillverkad i Taberg
- Pepparmyntsolja
Blev så glad när jag såg Gunrys pepparkakstvål på ÖoB när julen nalkas. Tyvärr känner jag mig inte ren efter användning. Hjärnan kopplar pepparkakslukt till fett och smuts.
Prova polkagris istället, den köpte jag förra året och den luktade bra
Jag håller definitivt med om hållbarhet och åtgång på fäska diton, men visst tusan har väl du också stått utan färska varor hemma? Toppen att ha i reserv ju!Nu har jag bara provat chilin och vitlöken, men vill DISSA de två. Det är inte i närheten av att ha färskt hemma. Det funkar för rena ugnsrätter där man "späder" ut smakerna i en sås, men inte alls för annat.
Eftersom både ingefära och chili håller smakerna i evigheter ( jag har aldrig lyckats mögla en ingefärsbit ??, den torkar bara ihop till slut.) och vitlök är något som går åt i mängder (hinner aldrig mögla) och med en press hamnar det inte på fingrarna - så späder det på onödigheten för min del. Men alla är vi olika.