Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chokladen som är fylld med Gunniessmakade toffee får inte en helt oväntad DISS. Upplevelsen är närmast att likna vid att äta choklad i ett pantrum.
Men jag kanske är en orättvis bedömare då jag inte gillar öl nåt speciellt.

Ingredienser:Sötningsmedel (maltitol*), havregryn (27%), vegetabiliskt fett (palm, raps, shea), vatten, kokosflingor, kakaopulver, salt, färgämne (sockerkulör), konserveringsmedel (kaliumsorbat), emulgeringsmedel (vegetabiliskt E471, solroslecitin), arom (mocka, vanillin). Kan innehålla spår av mjölkprotein. *Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.

http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
Tack! Tyckte väl det lät lite för bra för att vara sant ;) Sötningsmedel är inte riktigt min grej....

Ingredienser:Sötningsmedel (maltitol*), havregryn (27%), vegetabiliskt fett (palm, raps, shea), vatten, kokosflingor, kakaopulver, salt, färgämne (sockerkulör), konserveringsmedel (kaliumsorbat), emulgeringsmedel (vegetabiliskt E471, solroslecitin), arom (mocka, vanillin). Kan innehålla spår av mjölkprotein. *Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.

http://www.delicato.se/48/367/Delicatoboll-utan-tillsatt-socker.html
Eftersom innehållsförteckningar har en fallande ordning och andra ingrediensen uppgår till 27% så tror jag att det räcker med att äta en enda sån där chokladboll för att man ska kunna kalla det överdriven konsumtion av maltitol! Urrk!

Nu är det dags igen! Ingen nyhet för i år förvisso, men nyhet för säsongen ;) Skorpor med pepparkakssmak. SÅ goda! Perfekt att doppa i lite te/kaffe. De smakar verkligen pepparkaka. HISS

krisprolls_packshot.jpg

Nu är det dags igen! Ingen nyhet för i år förvisso, men nyhet för säsongen ;) Skorpor med pepparkakssmak. SÅ goda! Perfekt att doppa i lite te/kaffe. De smakar verkligen pepparkaka. HISS

krisprolls_packshot.jpg
Dom där kollade jag på när jag va på Ica sist, men va lite tveksam, men man kanske ska våga prova på dom ändå :)

Jag kan DISSA ProViva Mango :yuck: Absolut ingen höjdare en bakisdag samtidigt som man åt ostkrokar:wtf:... Och den va inte ett dugg godare idag till maten :(:yuck:

World_Selection_Ginger_px200.jpg

World_Selection_Garlic_px200.jpg

Hackad_Chili_Jpgrgb_250.jpg

Tre nya favoriter i mitt kök som jag vill HISSA.
Främst för bekvämligheten. Chili är ju inte så roligt att hacka. Ingefära inte mycket roligare, men främst är jag hopplös med att ha det hemma. Och skulle jag komma ihåg att köpa hinner den mögla innan jag ska ha det.
Vitlöksstinkade fingrar är inte heller så kul. Extra plus för den smarta förpackningen vitlök och ingefära har.

Främst för bekvämligheten. Chili är ju inte så roligt att hacka. Ingefära inte mycket roligare, men främst är jag hopplös med att ha det hemma. Och skulle jag komma ihåg att köpa hinner den mögla innan jag ska ha det.
Vitlöksstinkade fingrar är inte heller så kul. Extra plus för den smarta förpackningen vitlök och ingefära har.
Hur mycket är det i en sån där grunks med ingefära? Det verkar ju vara perfekt till när man ska göra smoothies :)

Nu har jag bara provat chilin och vitlöken, men vill DISSA de två. Det är inte i närheten av att ha färskt hemma. Det funkar för rena ugnsrätter där man "späder" ut smakerna i en sås, men inte alls för annat.

Eftersom både ingefära och chili håller smakerna i evigheter ( jag har aldrig lyckats mögla en ingefärsbit ??, den torkar bara ihop till slut.) och vitlök är något som går åt i mängder (hinner aldrig mögla) och med en press hamnar det inte på fingrarna - så späder det på onödigheten för min del. Men alla är vi olika.

Jag vill Hissa världens godaste glass! Nämligen Mormor Magdas Mintdröm. Helt underbar, och inga konstigheter, innehåller bara
  • Mjölk och grädde från svenska kossor
  • Ägg från bröderna Hyltbring i Hyltan
  • Socker från svenska sockerbetor
  • Chokladkräm tillverkad i Taberg
  • Pepparmyntsolja
Har inte bestämt mig för om jag ska pröva Mormor Magdas Poppiga Popcorn, Mormor Magdas Chockladtryffel eller Mormor Magdas Salta Karamell nästa gång. Nån som provat och kan ge mig en hint?

Blev så glad när jag såg Gunrys pepparkakstvål på ÖoB när julen nalkas. Tyvärr känner jag mig inte ren efter användning. Hjärnan kopplar pepparkakslukt till fett och smuts.

Jag vill Hissa världens godaste glass! Nämligen Mormor Magdas Mintdröm. Helt underbar, och inga konstigheter, innehåller bara
  • Mjölk och grädde från svenska kossor
  • Ägg från bröderna Hyltbring i Hyltan
  • Socker från svenska sockerbetor
  • Chokladkräm tillverkad i Taberg
  • Pepparmyntsolja
Har inte bestämt mig för om jag ska pröva Mormor Magdas Poppiga Popcorn, Mormor Magdas Chockladtryffel eller Mormor Magdas Salta Karamell nästa gång. Nån som provat och kan ge mig en hint?

Jag har testa Poppiga popcorn men fick otäck beläggning i gommen av den. Inte gott!

Nu har jag bara provat chilin och vitlöken, men vill DISSA de två. Det är inte i närheten av att ha färskt hemma. Det funkar för rena ugnsrätter där man "späder" ut smakerna i en sås, men inte alls för annat.

Eftersom både ingefära och chili håller smakerna i evigheter ( jag har aldrig lyckats mögla en ingefärsbit ??, den torkar bara ihop till slut.) och vitlök är något som går åt i mängder (hinner aldrig mögla) och med en press hamnar det inte på fingrarna - så späder det på onödigheten för min del. Men alla är vi olika.
Jag håller definitivt med om hållbarhet och åtgång på fäska diton, men visst tusan har väl du också stått utan färska varor hemma? Toppen att ha i reserv ju!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka