Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
@honung Definitivt stoppas maskineriet och görs rent. Men för att få bort alla spår av nötter (som ex) så funkar inte vanlig rengöring. Mat skall vara säker, därför krävs givetvis rengöring också. Men att man benämner en produkt med "spår av nötter" är ju också ett sätt att göra maten säker, så att allergiska personer kan är maten...
Och just gällande göteborgskex så har jag förstått det som (men inte från första hands källa, så det kan vara fel) att de alltså sedan länge slutat med nötter i produktionen, men för att säkerställa nötfria produkter hade de behövt byta ut alla maskiner och troligen renovera hela fabriken...

Vill totalt dissa Lidls potatisgratäng på burk. Uäääck. (Men det borde jag ju egentligen ha förstått, potatisgratäng på burk kan aldrig båda gott...:o)

Bra tråd! Måste hissa godaste tomatkrossen, köttfärssåsen blir en helt annan.

2-Polpa---Finkrossade-tomater.jpg

Om denna magiska produkt varit på tapeten tidigare ursäktar jag med att inte ha läst hela tråden :D

Den stora nackdelen med ekobananer är påsen som de förpackas i. Just den delen känns ju verkligen sådär ekomässigt, och det har hänt mig ganska många gånger att själva skaftfästet har möglat i påsen så bananerna blir dåliga fort, även om man packar upp dem ur påsen på en gång. :down:

Den stora nackdelen med ekobananer är påsen som de förpackas i. Just den delen känns ju verkligen sådär ekomässigt, och det har hänt mig ganska många gånger att själva skaftfästet har möglat i påsen så bananerna blir dåliga fort, även om man packar upp dem ur påsen på en gång. :down:

Finns ekobananer som ej ligger i påse, kolla om din butik har tillgång till dessa!
Och det är inte helt ovanligt att just skaftfästet möglar först, vet att man på oekologiska behandlar just skaffästet mot detta. Gissar att skaftet är extra utsatt på ngt sätt.

Vad är speciellt med den tomatkrossen? :)
Det är stor skillnad på smaken på Muttis tomatkross eller andra produkter jämfört med typ vilken 3:90:-tomatkrossburk av valfritt märke. Det smakar som nebraska säger mer tomat och i mitt tycke en bättre blandning av tomatbitar och tomatjuice snarare än blask som det är i andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka